Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی ۲۶ سپتامبر یمن،   «هشام شرف» امروز (چهارشنبه)  نسبت به عواقب ورود منطقه به عرصه درگیری و ائتلاف‌های نظامی جدید بین المللی به بهانه مبارزه با تروریسم و ​​دزدی دریایی و توسعه امنیت منطقه هشدار داد و افزود: در حالی که حقیقت امر این است که برنامه‌ها و اهداف مشکوکی برای تبدیل کردن منطقه دریای سرخ و دریای عرب به عرصه درگیری مستقیم و نیابتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد که مردم و کشورهای منطقه اولین قربانیان چنین ترتیبات نظامی و قربانیان اصلی هر جنگی خواهند بود که «تل آویو» و «واشنگتن» خواستار آن هستند.  

وزیر امور خارجه یمن اضافه کرد: آنچه رژیم صهیونیستی و فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مانورهای دریایی در منطقه اعلام کردند چیزی جز نمایش تحریک‌آمیز قدرت نظامی دریایی نیست و رژیم اسرائیل از طریق آن تلاش می‌کند بر پیام‌های سلطه و تهدید کشورهای جز جزیره العرب، دریای سرخ و خلیج فارس  تاکید کند و به امید تقویت روند عادی‌سازی روابط و تبعیت از خود و به رخ کشیدن توانایی‌های نظامی خود علیه کشورهای منطقه که به آن وابسته نیستند، است. 

هشام شرف با بیان اینکه مانورهای برنامه ریزی شده در دوره آینده در زمانی صورت می‌گیرد که واشنگتن درباره لزوم ایجاد فضای ثبات و صلح در دریاها و خطوط دریایی بین المللی صحبت می‌کند، اظهار داشت: این ادعاها و توجهات به صلح صحت ندارد زیرا علاقه مندی آمریکا و رژیم صهیونیستی به نمایش قدرت و انجام اقدامات تحریک آمیز، روسیه، چین و تعدادی دیگر از کشورهایی را هدف قرار داده است که در دایره نفوذ آمریکا در منطقه قرار ندارند. 

وی بر اهمیت نظارت مستمر بر تحرکات جدید رژیم اسرائیل با مشارکت چند کشور که در مسیر آن‌ها گام بر می‌دارند و کورکورانه به سمت فعالیت‌های نظامی خصمانه هدایت می‌شوند و توسط واشنگتن حمایت می‌شود تاکید کرد  و افزود: برنامه ریزی در اتاق‌های بسته برای اهداف اعلام نشده رژیم اسرائیل برای نفوذ بیشتر در منطقه و دخالت دادن این کشورها (مشارکت کننده در این مانورها) در درگیری‌های آینده علیه سایر کشورها انجام می‌شود که این نوع مانورها را تهدیدی برای تحرکات و منافع خود در منطقه دریای سرخ و روابط خود  با کشورهای دو طرف نوار ساحلی دریای سرخ و دریای عرب از جمله یمن می‌دانند. 

وزیر امور خارجه یمن از رژیم صهیونیستی و کشورهای سازشکار با این رژیم شرکت کننده در این مانورها خواست تا از تلاش برای انجام هرگونه درگیری، برهم زدن آرامش یا تحرکات احمقانه در سواحل یمن و بهره گیری از موقعیت و ترکیب این تشکیلات نظامی دریایی که بر اساس اطلاعات اولیه شامل نیروهای وفادار به ریاض از جمله نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن به عنوان کشور شرکت کننده در این مانورها،  خودداری کنند. 

وی با بیان اینکه یمن در هیچ ائتلاف یا مانورهایی که رژیم صهیونیستی در آن شرکت می‌کند مشارکت نمی‌کند، افزود: نیروهای دفاعی صنعا در مقابله با هرگونه نفوذ ناوگان یا هواپیماهای متجاوز به منطقه دریایی که حریم کشور را نقض کند، دریغ نخواهد کرد.  

ارتش رژیم اسرائیل دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که برای نخستین بار در مانور دریایی سالیانه به رهبری آمریکا و با حضور کشورهای عربی در دریای سرخ شرکت می‌کند. 

در  این مانور که به رهبری آمریکا و مشارکت اسرائیل در دریای سرخ برگزار می‌شود، کشورهای عربی از جمله مصر، امارات متحده عربی، بحرین، عمان و عربستان سعودی نیز حضور دارند. 

این رزمایش که از دوشنبه آغاز شده به عنوان بزرگترین رزمایش دریایی در خاورمیانه توصیف شده است. 

حضور ارتش اسرائیل در کنار ارتش کشورهای عربی رویدادی متفاوت و بیانگر روند رو به رشد نزدیکی در روابط بین این رژیم و کشورهای عربی است.

برچسب‌ها یمن دریای سرخ اسرائیل آسیای غربی ایالات متحده آمریکا دریای عرب رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن دریای سرخ اسرائیل یمن دریای سرخ اسرائیل آسیای غربی ایالات متحده آمریکا دریای عرب رزمايش رژیم صهیونیستی رژیم اسرائیل کشورهای عربی دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری «رویترز» گزارش داده که برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، سایر مقام‌های آمریکایی از موضع رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بلینکن باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

تا امروز این واضح‌ترین تصویر از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا در باب نحوه استفاده اسرائیل از تسلیحات آمریکایی است که به رسانه‌ها درز پیدا کرده است.

از میان ۷ اداره داخلی وزارت خارجه که تا ۲۴ مارس، موضع خود را اعلام کرده‌ بودند، چهار اداره شامل پناهندگی و مهاجرت، جمعیت و حقوق بشر و کار بابت عدم تطابق وعده‌های رژیم صهیونیستی با واقعیت، به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

این ادارات، در بیانیه مشترک خود، از بمباران مداوم سایت‌ها و زیرساخت‌های شهری، سطح غیرقابل‌انکار آسیب به غیرنظامیان در راستای اولویت قائل شدن برای منافع نظامی و کشتن امدادگران و روزنامه‌نگاران به‌عنوان نمونه‌هایی از موارد نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی از سوی اسرائیل اشاره کرده‌اند.

بااین‌حال، اداره امور سیاسی و نظامی وزارت خارجه آمریکا هشدار داده است که هرگونه تعلیق کمک نظامی به رژیم صهیونیستی توانایی این رژیم برای مقابله با تهدید‌ها حول حریم هوایی فلسطین اشغالی را محدود می‌کند و مستلزم آن است که واشینگتن به‌نوبه خود درباره قرارداد‌های تسلیحاتی فعلی و آتی با سایر کشور‌های منطقه نیز تجدیدنظر کند.

این هشدار بدون در نظر گرفتن اعتبار یا عدم اعتبار تضمین‌های اسرائیل «و تنها با توجه به تعهد آمریکا به تأمین امنیت این رژیم» مطرح شده است.

اختلاف‌های داخلی وزارت خارجه آمریکا در حالی عیان می‌شود که مقام‌های دولت بایدن بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است