Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ضیاالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در اولین همایش تجلیل از هنرمندان این وزارتخانه اظهار داشت: در دوران رژیم ستم‌شاهی، حاکمان و ظالمان و زورگویان در این کشور و مملکت حکومت می کردند و به مردم خود ظلم و ستم می کردند اما در عین حال در مقابل بیگانگان سر سپرده بودند که امام(ره) آمد و در مقابل نظام ستمشاهی ایستاد و مقابله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان‌ اینکه استقبال بی‌نظیر چند میلیونی مردم از امام(ره) در دنیا بی نظیر بود، افزود: هنر امام(ره) این بود که با مردم صحبت کرد و آنها را وارد صحنه کرد و این در حالی بود که بعضی ها به امام(ره) می‌گفتند با این مردم که از آن سخن می‌گوید، نمی‌شود اعتماد و تکیه کرد اما امام(ره) اعتماد کرد و بواسطه این اعتماد مردم وارد صحنه شدند و بدین ‌ترتیب با قدرت مردم، نظام شاهنشاهی سرنگون شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار داشت: هنر امام(ره) این بود که برای اولین بار در ایران،‌ نظامی را تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی مستقر کرد؛ جمهوری اسلامی یعنی اینکه تمام قوانینی که در این کشور باید اجرا شود مبتنی بر قوانین دینی و اسلامی و قرآنی باشد به‌ عبارت دیگر جمهوری یعنی این مردم هستند که حاکمان و مسئولین خود را انتخاب می‌کنند.

آقاجانپور گفت: جمهوری اسلامی مستقر شد اما دشمنان دست از دشمنی خود بر نداشتند و امروز هم که چهلمین و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هست این دشمنی ها ادامه دارد.

وی گفت: هنر امام(ره) این بود که برای حفظ این انقلاب و نظام از مردم استفاده کرد همان مردمی که برای پیروزی اسلام به صحنه آمدند و در مقابل گلوله های توپ و تانک و اسلحه های رژیم ستم شاهی ایستاند؛ زمانی هم که جنگ شد امام(ره) با دستور تشکیل بسیج از ظرفیت مردم استفاده کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه نقش فرهیختگان و نخبگان و هنرمندان تهییج مردم در نهضت بزرگ اسلامی بسیار مهم و کارساز بود، گفت: همه باید برای حفظ اسلام و حفظ قرآن و حاکمیت اسلامی و این کشور و این مرز و بوم به صحنه بیایند که در این بین میزان تاثیرگذاری هنرمندان و فرهیختگان ما بسیار زیاد است زیرا امروز مهمترین جبهه ای که ما می‌توانیم در مقابل استکبار و نظام سلطه بایستیم، جبهه فرهنگی و هنری است که هنرمندان در آن نقش بسزایی دارند.

آقاجانپور با تاکید براینکه برگزاری نمایشگاه، ساخت فیلم و سریال از سخنرانی تاثیرگذاری بیشتری دارد،گفت: امروز برای مقابله با نظام سلطه باید بتوانیم در قالب فیلم، نمایشنامه، شعر و سرود کارهای مهم و تاثیر گذاری انجام دهیم چون همان گونه که عنوان شد تاثیر گذاری هنر بسیار زیاد است.

کد خبر 5415564 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دفاع استکبار جهانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی آیت الله صافی گلپایگانی انقلاب اسلامی ایران دهه فجر شورای نگهبان مقام معظم رهبری ایالات متحده امریکا مهر انقلاب ایران کمیسیون تلفیق رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی رحیم زارع امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم