Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه رویداد فرهنگی هنری چهار فصل قرآنی؛ در دنیای پرهیاهو که مجال چندانی برای محبت قائل نیست و نتوانسته نقش و جایگاه زن را با لطافت و ظرافت تعریف کند، در این راستا در این نشست‌ها سعی بر این است تا فارغ از هیاهوی روزگار از منظر آفریدگاری که زن را مظهر زیبایی خود آفرید و او را صندوقچه اسرار شگفت‌انگیز خود قرار داد به سراغ قرآن رفته و در جایی که خداوند درباره این جایگاه رفیع با ما سخن گفته است پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلسله نشست‌های هویت زن از منظر الگوهای قرآنی در هشت جلسه با حضور انسیه برومند، استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در بهمن و اسفندماه سال جاری از طریق سامانه جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

از جمله موضوعاتی که در سلسله نشست‌ها به آنها پرداخته می‌شود،‌ «زن عامل اتصال دنیا با ملکوت»، «تعامل سازنده دختر با پدر و دوست شفیق پدر»، «امتداد دادن نقش مادری در ارتباط با برادر»،‌ «همتایی و هم دوشی همسر در تربیت نسل به ویژه در سنگرخانه»، «حفظ و نگهداری و حمایت از پسر تا مرد شدن»،‌«حفظ و نگهداری و حمایت از دختر تا مادر شدن»، «آسیه الگوی زن مومن اثر گذار در جامعه کفر» و «ملکه سبا الگوی زن در جامعه کفر»‌ است.

در رویداد فرهنگی هنری چهار فصل قرآنی، با توجه به رویداد‌های مهم هر فصل از سال، به موضوع خاصی اختصاص یافته است و تمامی برنامه‌های اجرایی در این رویداد حول آن موضوع خواهد بود. فصل زمستان این طرح به موضوع «شادی و نشاط در قرآن» پرداخته است و مخاطبان آن نیز تمامی دانشجویان علاقه‌مند به موضوع هستند. بر همین اساس، تمامی علاقه‌مندان به رویداد‌های فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی از طریق پایگاه اینترنتی www.isqa.ir در این طرح شرکت کنند. 

در این طرح، بخش‌های مختلفی از جمله فراخوان آثار هنری، برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه کتابخوانی، جلسات تدبر در قرآن و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، مجموعه‌ای از مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را آموزش ببینند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: هویت زن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد