Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:18:20 GMT

اسکن ریه در جهش سویه اُمیکرون ضرورت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۰۲۵۴

اسکن ریه در جهش سویه اُمیکرون ضرورت ندارد

دکتر مصطفی جوانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد : به طول کلی در تشخیص و درمان بیماری که علائم تنفسی ندارد یا دارای علائم تنفسی خفیف است ، سی‌تی‌اسکن کمک خاصی نمی‌کند و هیچ ضرورتی ندارد، مگر در موارد خاص که باید با نظر پزشک انجام شود.

وی با تاکید بر این که افراد واکسن نزده در معرض خطر فرم های شدید بیماری کرونا هستند ، افزود : افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، فشار خون، بیماری‌های نارسایی کلیه، نارسایی قلبی، نارسایی کبدی یا افرادی که سیستم ایمنیشان به دلایل بیماری یا مصرف داروها تضعیف‌ شده باشد و خانم‌های باردار به‌عنوان افراد پرخطر محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جوانیان از افراد پرخطر خواست چنانچه دارای علائم امیکرون و حتی خفیف آن شدند حتما با پزشک خانواده اشان مشورت کنند و تاکید کرد : پزشکان خانواده مشاوران خیلی خوبی برای افراد بیمار از جمله مبتلایان به کرونا هستند و لازم است شهروندان مازندرانی با توجه به تجربه ای که پزشکان خانواده استان طی دو سال گذشته از شیوع کرونا کسب کردند حتما به محض مشاهده علایم مشکوک با آنها مشورت کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز یادآور یا سوم واکسن در کنار واکسینه کردن کودکان بالای ۹ سال برای مهار اومیکرون تاکید کرد و هشدار داد که بی توجهی به این موارد رنگ بندی شهرستان بابل را قرمز خواهد کرد.

شهرستان بیش از نیم میلیون نفری بابل که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار دارد در حال حاضر در رنگ بندی نارنجی قرار دارد. این شهرستان دروازه ورودی کرونا کرونا در مازندران با شناسایی ۲ بیمار در روز سی ام بهمن سال ۹۸ بود. بابل همچنین دروازه ورودی سویه اومیکرون به مازندران بوده است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه مازندران  فعالیت دارد هم اکنون ۱۳۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش آن بستری هستند.

بر اساس این گزارش ، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های بابل بستری و ۳۰ بیمار هم ترخیص شدند. ۱۹ بیمار کرونایی این شهرستان هم اکنون در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مازندران از ششم بهمن ماه جاری با ورود رنگ زرد کرونایی به رامسر در مسیر موج ششم کرونا قرار گرفت و دو روز بعد با افزایش شمار مناطق زرد به چهار شهرستان و ورود رنگ نارنجی به صورت رسمی این موج را شروع کرد. دهم بهمن هم با قرمز شدن رنگ کرونایی رامسر ، اومیکرون حرکت پرشتابش را به سمت پیک موج ششم شروع کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون مازندران بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون مازندران ویروس کرونا اومیکرون مازندران بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

یوسف نوری با بیان اینکه همه این چالش ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

او با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا