Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:51:52 GMT

جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه فضایی با کمک دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۵۸۷۲

جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه فضایی با کمک دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بزرگداشت روز فناوری فضایی که صبح امروز در محل موزه ارتباطات کشور و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی و جمعی از مدیران و کارشناسان فضایی کشور برگزار شد، گفت: صنعت فضایی نه فقط در حوزه اقتدار و بازدارندگی اهمیت دارد بلکه یک صنعت کاربردی است و هم‌اکنون به ضرورتی مهم در زندگی مردم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فناوری‌های فضایی در لبه دانش روز هستند، افزود: پیشرفت ما در صنعت فضایی به معنای آن است که متخصصین ما به پیچیده ترین فناوری ها دست پیدا کرده اند که نوید بخش ارتقای سایر صنایع کشور هم خواهد بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما هم اکنون جزء ۱۰ کشور نخست دارای چرخه کامل ساخت و پرتاب ماهواره و ماهواره‌بر هستیم، گفت: اینکه کارشناسان این حوزه در شرایط دشوار تحریم به این نقطه رسیده‌اند و چراغ صنعت فضایی را روشن نگه داشته‌اند نشان از مجاهدت فعالان این حوزه دارد.

کاربردی کردن هر چه بیشتر صنعت فضایی در زندگی مردم از دیگر محورهایی بود که وزیر ارتباطات بر آن تاکید کرد.

وی به توجه جدی و راهبردی دولت سیزدهم به صنعت فضایی اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های خلاق، متعهد و متخصص در این حوزه فراوانند و برنامه ما این است که با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و حمایت شخص رئیس جمهوری بتوانیم عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم.

وزیر ارتباطات توسعه برنامه‌های فضایی را باعث ایجاد امید و خودباوری در کشور دانست و از تمام مسوولین این حوزه خواست برنامه‌های مصوب شورای عالی فضایی را در زمان خود اجرا کنند.

در مراسم امروز از سامانه‌های «آتش‌بان» برای پایش ماهواره‌ای آتش فعال و مدیریت آتش‌سوزی، «کرانه» برای رصد رودخانه‌ها، تالاب‌ها و بدنه‌های آبی کشور، «آفاق» برای پایش گرد و غبار و آلودگی هوا، و همچنین سامانه «کیهان» برای رصد آنلاین آسمان و داده‌گیری از اجرام سماوی از طریق رصدخانه خیام سازمان فضایی رونمایی شد.

همچنین در پایان این مراسم وزیر ارتباطات از نمایشگاه دستاوردهای جدید فضایی کشور دیدن و از نزدیک با فعالان و کارشناسان این حوزه گفت و گو کرد.

کد خبر 5416127

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی زارع پور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز ملی فناوری فضایی فناوری فضایی شورای عالی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی حاکمیت سایبری اینترنت حکمرانی فضای مجازی ایالات متحده امریکا نوآوری همراه اول اقتصاد دیجیتالی ایرانسل فیبر نوری عیسی زارع پور فضای مجازی وزیر ارتباطات صنعت فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه ICT کردستان که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان از فعالیت‌های حوزه ارتباطات حمایت می‌کند و باید زیرساخت‌ها و خلاءها بررسی شود تا نیاز استان را بسنجد و بر اساس نیازها کمک کند.

وی افزود: هم مرزی استان کردستان با حضور عراق از مزایای استان است که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته در ۱۰ استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، افزود: سعی براین است تا امسال در کردستان نیز طرح‌های دیجیتالی با عنوان «ایران دیجیتال» اجرا شود.

عابدی بیان کرد: در شش ماه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در شش ماه دوم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌ها پرداخت کردیم.

پیش از این جلسه عابدی از مجتمع نوآوری نور سنندج بازدید کرد و در این بازدید از آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در حوزه آموزش مهارت‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

کد خبر 6087452

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود