Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌‌‌‌‌های خراسان گفت: مسجد طراز انقلاب اسلامی باید در مسیر تمدن‌سازی حرکت کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌‌‌‌‌های خراسان در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما باید مساجد را طبق بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری به جایگاه حقیقی و کارکرد‌‌‌‌های واقعی آن همانند مساجد صدر اسلام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی، عوامل مختلف بسیاری باعث شده مساجد از کارکرد‌‌‌‌های اصلی خودشان عقب رانده شوند.

مهدوی ارفع گفت: یکی از اقدامات در مرکز رسیدگی به امور مساجد، تدوین سند راهبردی نقشه‌ جامع مساجد (نجم) برای تحقق مسجد مطلوب بوده‌ است.

مسئول بسیج رسانه استان خوزستان: انقلاب اسلامی حاصل جانفشانی شهدا است امام جمعه یزد: ماهیت انقلاب اسلامی برای مردم تببین شود فرمانده سپاه کردستان: مردم با پیروزی انقلاب اسلامی به «استقلال، آزادی و عدالت» رسیدند

وی تصریح کرد: مسجد باید دو رویکرد اصلی داشته باشد؛ یک رویکرد تربیتی و یک رویکرد نهادی در تمدن‌سازی اسلامی، مساجد باید محور باشند و نقش اساسی داشته‌ باشند. بدون مسجدمحوری، تمدن اسلامی محقق نخواهدشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌‌‌‌‌های خراسان گفت: مسجد طراز انقلاب اسلامی باید در مسیر تمدن‌سازی حرکت نماید و برای خود در این مسیر هدف تعیین کند.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز رسیدگی به امور مساجد انقلاب اسلامی تمدن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است