Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد که هر گونه توافق امنیتی یا نظامی رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی از نظر حقوقی و قانونی، مشروعیت ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جمعیت الوفاق بحرین ضمن اعلام مخالفت با سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صیهونیستی به منامه، تأکید کرد که رژیم آل خلیفه به عنوان رژیم حاکم بر این کشور، هیچ اختیاری به نمایندگی از ملت برای انجام این کار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه خبری مرآة البحرین، به نقل از جمعیت الوفاق گزارش داد، رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه وزیر جنگ این رژیم به صورت از پیش اعلام نشده، وارد بحرین شد و این جمعیت نیز از طریق رسانه‌های رژیم آل خلیفه، پیگیر حرکات وزیر صهیونیست بوده است.

این جمعیت تصریح کرد، هر گونه توافق امنیتی یا نظامی با رژیم صهیونیستی از نظر حقوقی و قانونی، مشروعیت ندارد و «مخالف هستیم که وزیر جنگ [صهیونیست]، خاک بحرین را نجس کند. سفر وی را نیز در راستای تحریک احساسات همه مردم بحرین می‌دانیم».

الوفاق با بیان اینکه ورود وزیر صهیونیست به بحرین، تخطی از خطوط قرمز است، خاطر نشان کرد: «هدف از اینکه این سفر، بدون اعلام قبلی صورت گرفته است، جلوگیری از اعتراضات و تظاهرات و مخالفت مردمی با عادی‌سازی [روابط با رژیم صهیونیستی]است».

این جمعیت با تأکید بر اینکه رژیم آل خلیفه، از نظر مردمی بودن، منزوی است، تصریح کرد: «موضع ملت بحرین در رد رفتار حاکمیت و طرح غیر ملی آن، ثابت و قطعی است. هر توافق امنیتی و نظامی با رژیم اشغالگر، فاقد مشروعیت و ارزش است و هیچ قرارداد قانونی، از آن حمایت نخواهد کرد».

الوفاق در پایان خاطر نشان کرد، میزان بحران سیاسی بین ملت بحرین و رژیم حاکم، در حال عمیق شدن و افزایش است و اینکه این «گروه مستبد، برای برخورداری از حمایت، به رژیم اشغالگر متوسل شده است، باعث انزوای هر چه بیشتر آن خواهد شد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود، توافقنامه امنیتی امضاء کرد. طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان سازش میان دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء می‌شود، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد. هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد.»

بنی گانتز ادعا کرد که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین ادعا کرد که این توافق به توامندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

وزیر جنگ رژیم صهیوینستی امروز همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد»، ولی عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز روز گذشته از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین نیز دیدن کرده و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی ناوگان پنجم دریایی به گفتگو نشسته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الوفاق بحرین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم آل خلیفه توافق امنیتی وزیر جنگ جنگ رژیم دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد