Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@17:31:40 GMT

وزیر ارشاد: ساختار فرهنگی کشور بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۸۱۶۴

وزیر ارشاد: ساختار فرهنگی کشور بازسازی می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «محمدمهدی اسماعیلی» عصر امروز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: کار جهادی دولت با در اختیار قرار دادن واکسن کرونا، سبب شد آمار فوتی‌ها به شدت کاهش پیدا کند، اما سویه جدید نیاز به مراقبت‌های جدی دارد و تمهمیدات و مراقبت‌هایی در کل کشور اتخاد شده است تا در آینده روال فعالیت‌ها دوباره به صورت عادی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: مهم‌ترین مناسبت‌های فرهنگی و هنری کشور ما در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود، هم اکنون جشنواره‌های مهم فجر در حال برگزاری است و در یزد برای اولین بار جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان این که آیت‌الله «محمدرضا ناصری» از یاران امام خمینی (ره) و از بازماندگان و مجاهدان بزرگ در مسیر انقلاب است، گفت: اشراف و حضور ایشان در شورای فرهنگ عمومی استان یزد سبب شده تا این شورا از بهترین شورا‌ها در کشور باشد.

وزیر ارشاد عنوان کرد: ایشان نعمت بزرگی برای استان یزد و کشور هستند و ما در استان از وجود ایشان بخش عمده‌ای از دغدغه‌های خود را پاسخ می‌گیریم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حضور استعداد‌های بزرگی همچون علما، نمایندگان فهیم و فرهنگی، استاندار جوان و انقلابی و مسئولان پیگیر و دلسوز در استان یزد موجب امیدواری در این است که استان یزد در دوره جدید در حوزه تحول فرهنگی پیشتاز بوده و به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.

وزیر ارشاد افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در دولت، تقویت شورا‌های فرهنگ عمومی است که در این راستا شورای یزد، منظم‌ترین شورای فرهنگی کشور به شمار می‌رود که بدون تعطیلی با دستور کار‌های مشخص و مصوبات امیدبخش به کار خود ادامه می‌دهد.

اسماعیلی گفت: بسیاری از مسائل که سال‌های قبل پشت سد شورا بودند، در دوره جدید بررسی و مصوب شدند که از مهمترین آنها، بازسازی ساختار فرهنگی کشور است و برای این مسئله کارگروهی تشکیل شده و رئیس جمهور با ولایت‌پذیری کم نظیر، با برگزاری جلسات فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آن حضور یافتند و در مدت دو ماه، اصلاحات آن انجام شد و به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی به مقام معظم رهبری تقدیم شد.

وی با تأکید بر اینکه بنای جدید مدیریت فرهنگی را بر اساس طرح تحول فرهنگی می‌گذاریم، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان مهم‌ترین شورای اقماری شورای عالی با جایگاه بالایی از اختیارات حفظ شده است.

وزیر ارشاد بیان کرد: امروز دغدغه‌ای برای ضمانت اجرایی تصمیمات شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد، چرا که با اصلاحاتی که در شورای عالی اتفاق افتاده است و شورای فرهنگ عمومی از جایگاه خوبی برخوردار است و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد باید در دبیرخانه استانی شورا تمهیدات لازم اندیشیده شود ما آماده حمایت از تمام طرح‌های فرهنگی هستیم که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه استان یزد می‌تواند استانی پیشرو در ارتقا وضعیت و ساختار شورای فرهنگی عمومی شناخته شود، تصریح کرد: استان یزد دارای جریان مردمی قویی است و مردم این استان توانستند این میزان از اقتدار فرهنگی و اقتصادی را برای استان به وجود آوردند و همه مردم یزد را به خلاقیت، ابتکار و هوشمندی می‌شناسند.

وی با دادن قول تأمین اعتبار برای فعالیت‌های علمی و قرآنی، عنوان کرد: مسائل بودجه‌ای برای حمایت از این طرح‌ها در زمینه مؤسسات قرآنی، فعالان قرآنی در قالب مؤسسات علمی، قرآنی که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد نداریم و برای طرح‌های جدی تأمین اعتبار داریم.

اسماعیلی از رفع مشکل کتابخانه‌های زارچ و چاهک خبر داد و بیان کرد: مهمترین شبکه مردمی کشور در نهاد کتابخانه‌ها وجود دارد.

وزیر ارشاد بیان کرد: مسائل فرهنگی دغدغه دولت سیزدهم است چرا که نمی‌توان نسبت به هنجار‌ها و مسائل ارزشی بی‌تفاوت بود و این وجه تمایز دولت انقلابی با دیگران همین است و نمی‌تواند به ارزش‌ها بی‌تفاوت بود.

وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: در دولت سیزدهم بنا داریم که با ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در، فضای مجازی، سبک زندگی مردم مقابله کنیم چرا که وظیفه دولت اسلامی، تعالی و به سعادت رساندن مردم در دنیا و آخرت است و این قرائت امام راحل از سیاست بود و نگاه رهبر معظم انقلاب هم این است و دولت دینی وظیفه دارد پایه‌های فرهنگی تحکیم کند.

«مهران فاطمی» استاندار یزد هم در این نشست گفت: امروز «فرهنگ» و «محیط زیست» را به عنوان امام جماعت‌های توسعه و پیشرفت استان قرار داده ایم تا این دو مهم در راس اولویت‌های استان و روح حاکم بر هر توسعه‌ای در استان باشد.

وی یکی از مصوبات اجرایی نشده در دولت‌های نهم و دهم را معرفی استان یزد به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی کشور؛ ذیل سند مهندسی فرهنگی کشور دانست و اظهارداشت: این مهم در راستای احصاء و تهیه مدل عملیاتی کار و سامان کلیه امور فرهنگی ذیل آن انجام می‌شد، که متاسفانه اجرایی نشد و اکنون خواستار توجه ویژه به این موضوع هستیم.

استاندار با اشاره به وجود یکسری پروژه‌های نیمه تمام هنری با پیشرفت فیزیکی ۸۰_۹۰ درصد در مناطق محروم استان و مناطق کمتر برخوردار شهر یزد، نگاه ویژه به این پروژه‌ها را خواستار شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تشکل‌های قرآنی استان یزد در طول ادوار گذشته مورد کم مهری قرار گرفته اند، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات ما در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد توجه به تقویت فعالیت‌های قرآنی بود و امیدواریم این بخش مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی در ادامه از طرح سامان خانواده یزد به عنوان یکی از کارشناسی‌ترین کار‌ها در حوزه خانواده یاد کرد و بر حمایت از این طرح تاکید کرد.

استاندار یزد در پایان خواستار توجه ویژه به موضوع تکمیل کتابخانه عمومی استان شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی استاندار یزد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختار فرهنگی کشور طرح تحول فرهنگی مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی شورای فرهنگ عمومی فرهنگی کشور وزیر ارشاد فعالیت ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به برپایی نماز اول وقت در ادارات گفت: حل مشکلات جامعه مستلزم نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه است و باید سعی کنیم هیچ وقت نماز خود را به تأخیر نیندازیم لذا به تأخیر انداختن نماز از اول وقت یکی از مصادیق استخفاف و سبک شمردن نماز است که در روایات بسیاری مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این جلسه در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار نمودند که ما باید در چارچوب قانون عمل نموده و نظارت بر عفاف و حجاب را از ادارات و نهاد­های دولتی شروع نماییم. چرا که مسئولین و کارکنان دولت باید الگویی برای سایر مردم باشند.

 رئیس شورای اقامه نماز استان هم  با اشاره به بخشنامه اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ده نفر کارمند دارند اشاره نموده و افزودند که ادارات باید نمازخانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار نمودند که رهبر معظم انقلاب هر سال دو پیام برای ملت ایران دارند که اولین آن در مورد «نماز» و دومی در مورد «حج» است. همچنین به منظور نظارت بر فعالیت‌های دستگاه­های اجرایی و نهاد‌ها در حوزه نماز سامانه سجاده از سال ۱۳۸۲ راه­اندازی شده و دستگاه‌ها باید فعالیت­های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است