Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از "اسپوتنیک"، وی افزود: در اقدامات خود، ما هنگام برنامه ریزی اهداف را دقیق انتخاب می‌کنیم و برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی عملیات نظامی را با دقت بالا انجام می‌دهیم. ما از سایر کشورهایی که مستقیماً در عملیات مبارزه با تروریسم شرکت دارند می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن حمایت از عملیات‌های ضد تروریسم همه کشورها از جمله آمریکا گفت: اگر اطلاعات مربوط به تلفات غیرنظامی در جریان این عملیات آمریکا تایید شود، باید در مورد آن کاملا تحقیق شود. 
زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد: این واقعیت که رهبر داعش در روستای اتمه در منطقه کاهش تنش در استان ادلب مخفی شده بود، بار دیگر به وضوح نشان می‌دهد این منطقه شمال سوریه که خارج از کنترل مقامات سوری است، از سوی سازمان‌های تروریستی بین المللی به عنوان پناهگاه امن مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
مقامات آمریکایی و همچنین ارتش سوریه تایید کردند که در عملیات نیروهای ویژه آمریکا به مخفیگاه سرکرده داعش ۱۳ نفر از جمله ۶ کودک و ۴ زن کشته شدند. 
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یک زن و کودک یکی از مقامات ارشد ابوالقرشی در این حمله کشته شده‌اند. 
جو بایدن رییس جمهور آمریکا اما گفت که القریشی خود و خانواده خود را منفجر کرده است. 
بایدن در عین حال مدعی شد که رهبر گروه تروریستی داعش در طول یک عملیات شبانه نیروهای ویژه آمریکایی در استان ادلب سوریه کشته شده است. 
رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند در عملیات نیروهای آمریکایی " ابو ابراهیم الهاشمی القرشی" رهبر گروه تروریستی داعش که پس از مرگ ابوبکر البغدادی در تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ رهبری این گروه را بر عهده گرفته بود، کشته شده است. 
به گزارش ایرنا، بامداد روز گذشته (پنجشنبه) استان ادلب در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه صحنه درگیری شدید نیروهای آمریکایی از یک سو و یک گروه مسلح از طرف دیگر بود که گفته می‌شد برای دستگیری یکی از رهبران القاعده انجام شده است و ساعت‌ها به طول انجامید و در نتیجه آن یک بالگرد «شنوک» آمریکایی‌ها نیز سرنگون شد. 
منابع رسانه‌ای منطقه و غربی خبر دادند که بامداد پنجشنبه نیروهای آمریکایی و ائتلاف موسوم به ضد داعش در منطقه‌ای میان استان‌های ادلب و حلب سوریه با هواپیماهای جنگی و بالگرد دست به انجام عملیات هلی برن زدند. 
دیده بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که بامداد پنجشنبه چند فروند هواپیما و بالگرد با برخاستن از پایگاه «خراب عشک» شهر «عین العرب»  (کوبانی) به سمت منطقه‌ای در مرز استان‌های ادلب و حلب به پرواز در آمدند. 
در این عملیات بالگردهای ائتلاف بین‌المللی با تیربارهای سنگین، محله «مدرسة غربی» در منطقه «دیر بلوط» را به زیر رگبار گرفتند. 
منبع و لینک خبر 
https: //sputniknews. com/20220203/moscow-civilian-deaths-caused-by-us-raid-in-syria-should-be-thoroughly-investigated-if-confirmed-1092728610. html


 

برچسب‌ها روسیه گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا روسیه گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل