Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، «آمیتیس رمضانی» دبیر انجمن بیماری‌های عفونی و گرمسیری در ارتباط با وضعیت شیوع کرونا در کشور به خبرنگار ایلنا گفت: ما ۱۴ روز است که به صورت پی در پی با افزایش موارد ابتلا مواجه هستیم و حتی موارد ابتلا از موارد بهبود یافته‌مان بیشتر است. این مساله باعث شده که به نظر برسد احتمالا در شروع موج ششم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: اگر این مساله به پیک ششم مربوط نبود، پشت سر هم و پی درپی اتفاق نمی‌افتاد. بعید به نظر می‌رسد که این افزایش موارد ابتلا نسبت به موارد بهبود یافته اتفاقی باشد و به نظر می‌رسد از الگویی تبعیت می‌کند. البته این افزایش نه با شیبی تند بلکه با شیبی ملایم درحال رخ دادن است.

دبیر انجمن بیماری های عفونی درادامه گفت: البته ما پیک شدید پنجم را پشت سر گذاشتیم و ایمنی طبیعی جمعی‌مان بالا بوده است و از طرفی به طور ناگهانی حجم بالایی از جامعه را واکسینه کرده ایم. در نتیجه مجموع این ایمنی طبیعی و ایمنی ناشی از واکسن، باعث شده است که ترکیبی هیبریدی از دو ایمنی ایجاد شود که بهترین نوع ایمنی محسوب می‌شود. به علاوه دز بوستر را نیز شروع کرده ایم. درست است که میزان موارد بوستر بالا نیست اما به هرحال کمک کرده است که شاید این پیک را با سرعت کمتر، شیب ملایم‌تر و تاخیر برایمان پیش بیاید.

رمضانی در ادامه گفت: قطعا در هفته آینده همه چیز روشن کننده خواهد بود. با توجه به موارد افزایش در این دو هفته موج ششم شروع شده است و احتمالا تا آخر بهمن ماه و اوائل اسفند به قله این موج خواهیم رسید. ورود به پیک ششم اجتناب ناپذیر است و حتی کشورهایی مانند نیوزیلند که موارد اومیکرون در آن‌ها صفر است هم در نهایت باتوجه به سرایت فوق العاده زیادی که این سویه دارد، وارد این پیک خواهند شد. 

دبیر انجمن بیماری های عفونی افزود: البته این را باید درنظر گرفت که ۸۰ درصد موارد ابتلا به امیکرون بدون علامت هستند و در ده درصد باقی مانده ابتلا بسیار  خفیف و در حد سرماخوردگی است، به همین دلیل تنها موارد شدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. از این رو موارد مثبت بیماری می‌تواند بسیار بیش از آمارهای فعلی باشد. 

او در پاسخ به این سوال که به چه دلیل باوجود جهش سریع موارد ابتلا آمار مرگ و میر در کشور با تغییرات خاصی مواجه نشده است، گفت: الان انتظار نداریم که آمار مرگ و میر افزایش پیدا کند و همیشه آمار مرگ و میر با تاخیر دو یا سه هفته‌ای خودش را نشان می‌دهد. آخرین مطالعاتی که در کشورهای دیگر صورت گرفته نشان می‌دهد از نوامبر امسال که اولین موارد ابتلا به اومیکرون شناسایی شد تا آخر ماه مارچ که برابر با فروردین ماه است، نصف کره زمین به امیکرون مبتلا می‌شوند و این عدد بسیار بزرگی است، بنابراین احتمالا تعداد بسیار بالایی از افراد جامعه‌مان بستری می‌شوند. 

رمضانی در ادامه گفت: ممکن است موارد ثبت شده ابتلا در این پیک نتواند رکورد موارد قبلی را بشکند اما آمار بسیار بالایی از ابتلا خواهیم داشت. از آنجایی که پیک پنجم شدید بوده و بستری و ابتلای بالایی داشته و افرادی را داریم که سه یا چهار ماه پیش مبتلا شده‌اند و واکسن هم زده اند، این مساله کمک می‌کند هم موارد مرگ و میر بالایی نداشته باشیم و هم موارد بدون علات‌مان بیشتر باشد.

او در ارتباط با وضعیت نظام تست گیری و بیماریابی در کشور افزود: با توجه به ورود احتمالی کشور به پیک ششم و با سرایت بسیار بالای امیکرون چندان تست گیری کرونا نمی‌تواند برای ما اهمیت داشته باشد. درحال حاضر بهترین کار این است که افرادی که دز بوستر را نزده‌اند واکسن‌شان را دریافت کنند و افرادی که دز اول را زده‌اند واکسیناسیونشان را تکمیل کنند. افراد درنظر داشته باشند که چه قدر حضورشان در فضای بسته خطرناک است و استفاده از یک ماسک باکیفیت که روی صورت به خوبی قرار بگیرد و بتواند حفاظت خوبی بدهد، بهترین کاری است که برای جلوگیری از این بیماری می‌توانند انجام دهند. 

دبیر انجمن بیماری های عفونی درارتباط با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: از طرفی آموزش و پرورش و وزارت علوم نگران هستند که دوسال است دانش آموزان و دانشجویان از نظر تحصیلی آسیب دیده‌اند و با افت تحصیلی افراد مواجهیم و از این بابت نیز حق دارند و از طرفی باتوجه به شرایط کرونا باید سعی کنیم چندان از آن آسیب نبینیم. اما به نظر می‌رسد این مساله باعث تشدید و سرعت بیش‌تر ایجاد این پیک خواهد بود. 

او گفت: به نظر نمی‌رسد این پیک به زودی تمام شود و ما بعد از پیک ششم پیک‌های بعدی نیز خواهیم داشت. اما از آنجایی که اومیکرون بسیاری از افراد را در دنیا مبتلا می‌کند، افراد تا مدتی بعد که واریانت دیگری ظهور کند، محافظت خوبی خواهند داشت. این مساله احتمالا باعث می‌شود دنیا برای مدتی از وضعیت اضطراری اومیکرون خلاص شود.

منبع: ایلنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بیماریهای عفونی ویروس کرونا سویه اومیکرون موج ششم بهبود یافتهگان بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط شتاب افزایش بستری در موج ششم کرونا رکورد شکست آژیر قرمز کرونا در تهران تهران قرمز شد اومیکرون از کجا آمده است؟ اعمال اولین افزایش نرخ بهره بانک انگلستان از سال ۲۰۰۴ ۱۵ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونا ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها از اسفند به بعد اوج مرگ‌ومیر ناشی از اومیکرون را خواهیم داشت چند ماده غذایی که چاقتان می کند! اگر زیاد شیر بخورید چه می شود؟! یخچال فریزر دیپوینت چند؟ + جدول سایه مذاکرات بر سر بورس سنگینی می کند حتی کوچک‌ترین علامت سرماخوردگی اومیکرون است قیمت تلویزیون ال جی چند؟ (جدول) قیمت سمند روی دور گرانی (جدول) هشدار درباره بارش برف و باران به کشاورزان و دامداران ​تولید کیت های مولکولی با قابلیت تشخیص سویه جدید اومیکرون در کشور قوه قضاییه از بیکاری صدها نیروی متخصص و کارگر در کشور جلوگیری کرده است تکذیب نامه منتسب به دادستان سابق تهران درباره فیلترینگ توافق ترکیه و آنکارا برای تولید پهپاد تغییر در قانون بکارگیری سلاح چرا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟ تقویت سیستم ایمنی با ۱۱ ماده غذایی برای افزایش کیفیت خواب شبانه چه کار کنیم؟ بهترین روش خشک کردن دست ها پس از شست و شو فرزندان آیت الله سیستانی در تشییع آیت الله صافی + عکس اگر کرونا گرفته‌اید، چه زمانی باید دوز تقویتی را تزریق کنید؟ پزشک متخصص زنان، پدر بیولوژیک ۲۱ کودک شد! خوراکی‌هایی که حافظه درازمدت را تقویت می‌کند شش علامت پوستی اومیکرون که نباید نادیده گرفت خانه‌ای که رهبر داعش در آن کشته شد + فیلم ۵ راه حل ساده برای مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون پاسخ اندیشکده حکمرانی شریف به اظهارات آقای دکتر درخشان علت نامگذاری لیلة الرغائب چیست؟ کابینه جانسون متزلزل شد باهنر: دیدار با روحانی برای تشکیل دولت سایه نبود یک روش شگفت انگیز برای کاهش استرس این کارها را بکنید خنگ می شوید! آیا زمان افزایش نرخ بهره اروپا فرا رسیده است؟ خطرات مرگبار تماشای تلویزیون! موافقت دولت روسیه با اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات برای نیروگاه سیریک شکنجه زن ایرانی در مرز یونان آمار عجیب ابتلای تهرانی ها به کرونا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟ برترین شهرهای تجاری جهان در سال۲۰۲۲ مواد غذایی که برای مهار کردن آرتروز باید از آن‌ها دوری کنید پرداخت وام ازدواج منتفی می شود؟ با دانستن این ۴ راز تا ۱۰۰ سالگی عمر کنید ماجرای بستری شاه مخلوع در بیمارستان روانی ۱۱ راهکار ساده برای در امان ماندن از قبض برق نجومی توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج خارجی تا شب عید شارژ لپ تاپ بدون استفاده از شارژر! در روستای دوقلو‌ها چه خبر است؟ + عکس گفت و گوی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هوای پایتخت ناسالم برای همه گروه ها برنامه هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می کنند اعمال لیله الرغائب و فضیلت شب آرزوها DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماریهای عفونی ویروس کرونا سویه اومیکرون موج ششم موارد ابتلا مرگ و میر پیک ششم موج ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم

 ابراهیم ونکی فراهانی، مدیر نیروگاه قم گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در اسفند‌ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش تولید بیش از ۵۶ میلیون کیلووات ساعت نسبت به سال قبل و بیش از ۱۴ میلیون کیلووات ساعت نسبت به رکورد قبلی در سال ۱۳۸۴، موفق به ثبت رکورد جدید در تولید برق خود در اسفند شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به این دستاورد با اتکا به همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم در بخش‌های مختلف به دست آمده افزود: با تلاش کارکنان واحد بهره‌برداری، با وجود عمر بالا و افزایش ضریب پیری واحدها، با بهره‌برداری اصولی، عکس‌العمل‌های به موقع و کمترین خروج اضطراری موفق به تولید برق با حداکثر توان و راندمان شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: تولید نیروگاه قم در اسفند سال گذشته به میزان ۳۹۸ میلیون و ۵۶۹ هزار کیلووات ساعت بوده و از این میزان تولید، ۳۹۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت آن انرژی خالص بوده که به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام به موقع تعمیرات بیان کرد: همکاران واحد تعمیرات نیروگاه قم موفق شدند در زمستان سال گذشته تعمیرات اساسی واحد‌های یک و چهار گازی، بازدید اتاق احتراق واحد سه گازی و بازدید دوره‌ای سالانه واحد دو بخار که در نوع خود کم‌نظیر بوده را انجام دهند تا تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد