Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:48:58 GMT

بدنه دولت باید جهادی باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۲۱۸۴

بدنه دولت باید جهادی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار کرد: مردم انگیزه‌های مختلفی برای قیام و انقلاب اسلامی داشتند و یکی از این انگیزه‌ها ناراحتی از فساد سیستمی و گسترده در آن ایام بود.

شعبانی بیان کرد: در ۵۷ سالی که پدر و پسر بر این کشور حاکم بودند چه اتفاقی افتاد و مردم در چه شرایطی بودند، این مسائل در ابعاد مختلف داخلی و خارجی قابل مطالعه است و لازم نیست به اسناد و تاریخ بعد از انقلاب مراجعه کرد، خاطرات خود دوستداران پهلوی را می‌توان خواند و به آن پی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مردم وقتی دیدند رژیم شاهنشاهی ضد دینی و ضد اسلام است قیام کردند خاطرنشان کرد: وقتی رضاشاه به حکومت رسید و در آن اوایل که قدرت کامل نداشت چهره مذهبی از خود نشان می‌داد به طوری که نام فرزندان خود را مذهبی انتخاب کرد اما آیت‌الله مدرس این مسأله را زود تشخیص داد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: وقتی سلطنت رضا شاه آمد کشف حجاب در ایران رخ داد و او تنها به این کارها بسنده نکرد و روشنفکران ضد دین را تشویق می‌کرد به طوری که آنقدر شرایط اسلام سخت شد که برخی از روحانیون در خیابان حرکت می‌کردند که دین و خدا از یاد مردم نرود.

شعبانی با بیان اینکه در سال ۱۳۱۶ وزارت داخله دستور داده که از روضه‌خوانی مردم و روحانیون جلوگیری شود و در ایام محرم کاروان شادی راه انداختند تصریح کرد: این در حالی است که وقتی در ۸۸ اتفاقاتی در روز عاشورا رخ داد، دیدیم که کشور چگونه تکان خورد، اما در آن زمان رویداد خاصی مشاهده نشد.

وی علت مانع شدن از روضه مردم را در آن زمان زدودن دین از ذهن مردم و غربی کردن مردم بیان کرد و افزود: تلاش همین تفکر در پسر رضاشاه نیز وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در همدان متذکر شد: سینما، رسانه‌ها، وضعیت اخلاقی، تغییر تقویم کشور از اسلامی به شاهنشاهی نمونه بارز ضدیت دین بود و در این شرایط رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: علمای اسلام به داد اسلام برسید و اینگونه است مادر زن شاه در خاطراتش گفته است که شاه به دنبال ترویج بهائیت برای تضعیف اسلام بوده است.

شعبانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) قتی وارد ایران شد توجه به عبودیت و توسعه عبودیت را مطرح کردند و ما امروز هزاران حافظ قرآن، ۷۵۰ دارالقرآن، ۳ هزار مؤسسه قرآنی، رادیو قرآن، ساعت‌ها برنامه‌های مذهبی در رادیو و تلویزیون داریم و رسانه‌های ما از سالم‌ترین رسانه‌های دنیاست.

وی تاکید کرد: انتقاداتی به برنامه‌های صدا و سیما وجود دارد و باید صدا و سیما به فرموده امام خمینی ره یک دانشگاه باشد اما وقتی مقایسه می‌کنیم با صدا و سیمای شاه یا کشورهای همسایه می‌بینیم که صدا و سیما ما یکی از سالم‌ترین رسانه‌هاست چراکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مذهبیون نمی‌توانستند رادیو و تلویزیون داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان بابیان اینکه خوشبختانه در استان همدان دانشکده‌های قرآنی وجود دارد و در ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه برگزار می‌شود وا ین جای شکر دارد گفت: حج دانشجویی، دانش آموزی، اربعین، اعتکاف با شرکت بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر جوان به برکت احیای معنویت با پیروزی انقلاب است.

شعبانی افزود: اکنون ما مشکلاتی داریم و با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم، اما اگر حکومت پهلوی ادامه می‌یافت امروز خبری از اسلام نبود.

وی تصریح کرد: در همان دوران فحشاء و فساد بسیاری از جوانان را گرفتار کرده بود و فحشاء در حال گسترش هرچه بیشتر بود.

شعبانی با بیان اینکه امام خمینی ره با حمایت مردم، اسلام را زنده کرد و به همین دلیل بر گردن ما بسیار حق دارد، او با شجاعت و خلوص مردم، همراهی جوانان این اسلام را نگاه داشته است گفت: ما اکنون مشکلات اقتصادی داریم به طوری که آمارهای اقتصادی ما در دهه ۹۰ قابل قبول نیست و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه اگر همه مردم ایران به صورت منسجم کنار هم باشیم مشکلات برطرف می‌شود افزود: این سوال را باید بپرسیم که چرا در عرصه نظامی پیشرفت کردیم اما در خودروسازی موفق نیستیم؟ در حوزه نظامی خود وارد شدیم اما در اقتصاد منتظر غرب ماندیم.

وی افزود: در حوزه نظامی پذیرفتیم و باور کردیم که کسی به ما کمک نخواهد کرد و خودمان حرکت کردیم؛ اما در خودروسازی و عرصه اقتصاد نتوانستیم، چرا امروز باید گرانی قیمت مرغ و برنج و روغن حرف بزنیم؟

نماینده ولی فقیه ادامه داد: مسئولان باید دقت کنند و اتفاقاتی که برای دولت‌های گذشته رخ داد برای دولت سیزدهم رخ ندهد و با تشکیل تیم اقتصادی منسجم‌تر، قاطعانه تر و بابرنامه ریزی عمل کند و وضعیت اقتصادی را مدیریت کنند.


نماینده ولی فقیه در همدان در پایان بابیان اینکه شهادت یکی از نیروهای پلیس در درگیری با اشرار فاجعه‌بار بود، ادامه داد: مأمور نیروی انتظامی توسط اوباش به شهادت رسید بنابر این قانون باید نیروی انتظامی را حمایت کند چراکه اگر این نیرو تضعیف شود امنیت مردم تضعیف می‌شود.

وی با اشاره به همراهی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با انقلاب اسلامی گفت: بیعت نیروی هوایی با امام (ره) جریان پیروزی انقلاب را تسریع کرد.

کد خبر 5416675

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان همدان دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف عکس استانها ایلام همدان تبریز آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در همدان انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد