Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدصادق عاشوری امام جمعه شهر بندری سیراف صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران به مشکلات بیمارستان کنگان پرداخت و اظهار داشت: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا، آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان کنگان افزایش یافته و این بیمارستان پاسخگوی نیازهای اولیه بیماران نیست. 

وی با بیان اینکه بیمارستان کنگان از ابتدایی‌ترین تجهیزات رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: چندی پیش رئیس بیمارستان در فضای مجازی اعلام کرد که به اقلامی همچون نخود و یا مواد اولیه غذایی برای تهیه غذای بیماران نیازمند است که این وضعیت برای یک شهر و بیماران بسیار آزار دهند و تأسف بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدهی ۶۰ میلیارد تومانی بیمارستان

عاشوری تصریح کرد: مشکلات متعددی برای این بیمارستان ایجاد شده است به گونه‌ای که طبق اعلام مسؤولان، حدود ۶۰ میلیارد تومان بدهکار است. قرار بود یک درمانگاه تخصصی هم در این شهر ایجاد شود، اما متاسفانه این پروژه تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنان به صورت نیمه تمام رها شده است. 

وی با بیان اینکه کنگان به عنوان بزرگترین میزبان صنایع در منطقه که بالاترین حجم سرمایه‌گذاری (پالایشگاه‌ها) در آن انجام شده است بایستی به صورت ویژه دیده شود، گفت: خوشبختانه برخی حمایت‌ها و کمک‌های در این زمینه صورت گرفته است، اما متناسب با نیازها و پاسخگو مطالبات مردمی نیست، نباید بیش از این مردم و بیماران مورد بی‌مهری قرار بگیرند. 

امام جمعه سیراف، یکی از مشکلات این بیمارستان را مدیریت آن دانست و گفت: کسانی که خود بانی وضع موجود هستند، امروز مدعی نجات شهر از این وضعیت هستند، شما که توانایی حل مسائل را داشتید، چرا قبل از آن چنین مشکلات را حل نکردید؟ امروز رئیس بیمارستان که باید به عنوان مدیر به دنبال فراهم شدن راه حل مشکلات باشد، خود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی به طبابت می‌پردازد و از پیگیری و مطالبه‌گری بیمارستان غافل مانده است، آیا چنین مدیری می‌تواند بیمارستان را مدیریت کند؟ وزیر بهداشت نمی‌خواهد در این زمینه تجدید نظر کند؟ 

دارو از نیمه شب نایاب می‌شود!

وی افزود: به شخصه به بیمارستان مراجعه کرده‌ام و شاهد مشکلات بیماران بوده‌ام، به گونه‌ای که این بیمارستان پس از نیمه شب دارویی برای درمان بیماران ندارد و داروخانه از ابتدایی‌ترین اقلام همچون سرم برخوردار نیست. از سویی وضعیت معیشتی مردم هم مناسب نیست و مجبور هستند برای تهیه این اقلام به شیراز سفر کنند که خود آن دردسرهای مختلف را در پی خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات این شهر کمبود و یا نبود پزشکان متخصص است، تأکید کرد: متاسفانه هر از گاهی برخی پزشکان متخصص به صورت موقت که در ابتدای راه هستند به این شهر اعزام می‌شوند و پس از گذشت مدت اندکی دوباره از این شهر مهاجرت می‌کنند و همچنان ما از نبود پزشک متخصص رنج می‌بریم و بیماران ناچار هستند، مسافت زیادی را تا مرکز استان و یا شهرهای همجوار بپیمایند تا به درمان خود بپردازند. 

امام جمعه سیراف با بیان اینکه برخی ساختمان‌های درمانی کنگان فرسوده شده‌اند و این امر به هیچ وجه زیبنده این شهرستان نیست، افزود: بیمارستان کنگان به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت نیازمند توجه بیشتری است و باید نسبت به افزایش امکانات این بیمارستان اهتمام ورزید. 

گفتنی است، بندر سیراف یا نام قدیمی آن سیراب که در بعضی منابع صیراف هم آمده و بندر طاهری هم به آن می‌گویند بندر و شهری با قدمت و دیرینه و پیشینه طولانی از شهرهای باستانی ایران است که در مرکز شهرستان کنگان از شهرستان‌های استان بوشهر قرار دارد. جدا از موقعیت ویژه و استراتژیکی این بندر و نقش آن در مبادلات اقتصادی در گذشته، سیراف از دیدنی‌ترین بنادر کشورمان است که تاریخ کهن آن مورد توجه محققان و تاریخ‌دانان است. 

بندر سیراف در فاصله ۲۴۵ کیلومتری جنوب شرق بوشهر و ۴۰ کیلومتر کنگان و ۳۴ کیلو متری پارس جنوبی در مجاورت ساحل آبی و زیبای خلیج فارس است و بین بندر کنگان و بندر عسلویه قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بیمارستان کنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • گل اول تراکتور و ذوب آهن + فیلم
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران