Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد هوشمند،روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:ا ین تعداد گل نرگس با همکاری ۱۲ بهره بردار برداشت و روانه بازار استان یزد و سایر استان ها شد که امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و یخبدان سه هزار و۳۰۰ شاخه گل تولیدی هم از بین رفت.

این مسئول ادامه داد: با توجه به بازار مناسب گل نرگس و کم آبخواه بودن این گیاه ، پیش بینی می شود سطح زیرکشت این گیاه سال ۱۴۰۱ خورشیدی  به پنج هکتار عمدتا در دهستان فراغه، افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی نرگس از جمله گیاهان کم آبخواه با ارزش افزوده بالا فعالیت در این حوزه از لحاظ اقتصادی برای بهره برداران به  صرفه است..

هوشمند اظهارکرد: این گیاه در مردادماه کشت و نیاز آبی آن به سه دوره است و برداشت آن هم باتوجه به شرایط آب و هوایی از آذرماه آغاز و تا اواخربهمن ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: می‌توان این گیاه کم آبخواه را جایگزین گیاهان با نیاز آبی بیشتر کرد و دیگر اینکه بهره برداران با کشت آن به عنوان گیاه دارویی، می‌توانند به خوبی از مزایای اقتصادی آن برخوردار شوند.

این مسوول بخش کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این شهرستان از لحاظ منابع آبی در شرایط بحرانی قرار دارد، کشت گیاهان کم آبخواه از جمله  نرگس را به کشاورزان توصیه کرد.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه  از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار در سال های اخیر کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال مردم منطقه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است .

هشت هزار و ۵۰۰ خانوار ، ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز حوزه کشاورزی را از ۶۶۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۳ رشته قنات برداشت می کنند و سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در ابرکوه تولید و بخشی از آن در بازار استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می‌شود.

در این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی ۵۰ گونه محصول با کیفیت گرمسیری و سردسیری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در سال تولید می شود.

شهر ابرکوه مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کلیومتری جنوب غربی شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها برداشت محصول خشکسالی ابرکوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول خشکسالی ابرکوه برداشت محصول خشکسالی ابرکوه اراضی کشاورزی کم آبخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟