Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:28:12 GMT

آخرین نامه موجود از ساواک شهرکرد به مرکز

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۱۳۷۸

آخرین نامه موجود از ساواک شهرکرد به مرکز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، این رسانه در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برخی از اتفاقات مهم سال ۵۷ را که نشانگر وقایع مهم و سرنوشت‌ساز در شهرکرد است، مرور کند. این مطالب و اسناد از کتاب «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» گردآوری شده است.

متن زیر محتوای گزارشی است که در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه ۵۷ ارسال شده است؛

«به: مدیریت کل اداره چهارم(۴۰۴)

از: سازمان اطلاعات و امنیت چهارمحال و بختیاری

درباره: واگذاری قسمتی از ساختمان‌های ساواک به اطلاعات شهربانی کشور شاهنشاهی

محترما همانطوری که قبلاً مشروحاً به استحضار رسیده با توجه به مفاد شماره عطفی در حال حاضر به علت مخروبه بودن ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت شهرکرد و اینکه کلیه وسایل اداری به سرقت رفته، شوفاژ و بی‌سیم نیز آسیب فراوان دیده و ارتباطی وجود ندارد استقرار مجدد در ساختمان مزبور به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون این ساختمان به دستور آقای استاندار به‌وسیله شهرداری شهرکرد نگهداری و چنانچه قرار باشد در شهرکرد مجددا تشکیل گردد با توجه به افکار عمومی شهر علیه ساواک اصلح است در بدو امر این ساختمان زیر نظر شهربانی مورد تعمیر اساسی قرار گیرد.

با عرض مراتب و اینکه در شهرکرد که به فاصله یک صد کیلومتر از اصفهان قرار گرفته پادگان نظامی وجود ندارد و شهربانی و ستاد هنگ ژاندارمی با پرسنل قلیل می‌توانند فقط حفاظت خود را برقرار نمایند به دلیل اینکه این دو واحد انتظامی در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ /۱۰/۵۷ نتوانستند کمترین اقدامی در جهت جلوگیری از غارت و تخریب ساواک و دستبرد به خانه کارمندان و ناسزاگویی به آنان به عمل آورند چنین پیشنهاد می‌نماید که در صورت تصویب اجازه فرمایند فعلاً تعداد پرسنل مورد نیاز در ساواک اصفهان مستقر و بقیه به مرکز منتقل گردند زیرا به طور یقین شهرکرد که تا چندی پیش دهکرد نامیده می‌شد استعداد داشتن ساواک استان را ندارد.

ضمناً کارمندان تاکنون طی تقدیم گزارشاتی خسارات وارده را به عرض رسانیده هم اکنون همگی در مرکز و خود را به ادارات مربوطه معرفی نموده‌اند.

با تقدیم یک برگ رونوشت گزارش و دو برگ فتوکپی صورت جلسه شورای تامین استان به پیوست که مفاد هر دو حائز اهمیت می‌باشد و با عرضه این مطالب ۲۷ بسته کلیه مدارک و وسایل فنی طی شماره ۱۰۳۹۰ ه-۲۷/۱۰/۵۷ به مرکز توپخانه و موشک‌های اصفهان تحویل و طی شماره ۱۰۳۹۲/ه-۲۷/۱۰/۵۷ کلیه اسلحه و مهمات به شهربانی شهرکرد تحویل و طی همین شماره حفاظت ساواک به شهربانی محول و چهار دستگاه اتوبوس به ژاندارمری تحویل گردیده است.

استدعا دارد مقرر فرمایید نظریه عالی را ابلاغ فرمایند.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت چهارمحال و بختیاری.کامیار»

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب به روایت ساواک شهرکرد 57

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری

آفتاب‌‌نیوز :

چهارمحال و بختیاری با مساحتی حدود ۱۶۴۲۱ کیلومتر مربع، بیست و دومین استان ایران از نظر مساحت و یکی از استان‌های مناطق کوهستانی فلات مرکزی کشورمان است و از شمال و مشرق با اصفهان، از سمت غرب با خوزستان، از جنوب با کهگیلویه و بویراحمد و در شمال غربی با لرستان هم مرز و همسایه است.

زبان‌هایی که مردم این نقطه با آن صحبت می‌کنند فارسی، لری، بختیاری و ترکی است و شهرکرد مرکز این استان است که با ۲۰۶۶ متر ارتفاع مرتفع‌ترین مرکز استان کشورمان محسوب می‌شود.

در این استان میانگین ارتفاع حدود ۲۱۵۳ متر است و به همین علت چهارمحال و بختیاری به بام ایران معروف شده است.

شهرستان‌ها شهرکرد، بروجن، اردل، کیار، سامان، لردگان، فارسان، بن و کوهرنگ از شهر‌های این استان است.

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت