Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حجازی‌فر با اشاره به اینکه شهید باکری قهرمان دوران کودکی‌اش است، تأکید کرد که فیلم «موقعیت مهدی» و همچنین سریال «عاشورا» ادای دینی به این شهید بزرگوار است.

هادی حجازی‌فر بازیگر سینما که در سال جاری با فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به عنوان بازیگر و کارگردان در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» یک اثر متفاوت در حوزه سینمای دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر خلاف عکس‌ها و خبرهایی که از فیلم ما پیش‌تر در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی منتشر شده «موقعیت مهدی» فضایی آرام دارد.

حجازی‌فر خاطرنشان کرد: فیلم «موقعیت مهدی» به موضوعی که روایت می‌کند، نگاهی شاعرانه دارد و امیدوارم با توجه به انتظاری که مخاطب از دیدن یک فیلم جنگی یا دفاع مقدس دارد از فیلم «موقعیت مهدی» دلزده نشود و بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی افزود: سریال «عاشورا» و فیلم «موقعیت مهدی» دو اثر متفاوت هستند که هر کدام کاملاً هویت مستقل دارند. خیلی از سکانس‌ها فقط برای نسخه سینمایی فیلمبرداری شده‌اند و در سریال وجود ندارد و برخی سکانس‌ها هم به همین شکل فقط در سریال مشاهده می‌شوند. در سریال «عاشورا» طبیعتاً به کاراکترهای فرعی بیشتر پرداخته‌ایم و به نظر من اثری دیدنی ساخته شده است که صحنه‌های جنگی آن نیز به خوبی فیلمبرداری شده‌اند که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

این کارگردان در ادامه درباره ایفای نقش شهید باکری گفت: تفاوت سن من با شهید باکری بسیار زیاد است اما خوشبختانه ما از هنر و توانایی شهرام خلج برای گریم استفاده کردیم و این تفاوت به چشم نمی‌آید ولی با این حال اگر چهره نزدیک‌تری به شهید باکری پیدا می‌کردم ترجیح می‌دادم که خودم بازی نکنم اما با توجه به اینکه نتوانستیم چهره نزدیک‌تری پیدا کنیم تصمیم بر این شد که من این نقش را بازی کنم. شهید باکری قهرمان دوران کودکی من است و البته شاید برای بازی در این نقش کمی خودخواهی هم داشتم و نقش این قهرمان را بازی کردم.

حجازی‌فر خاطرنشان کرد: مهدی باکری فرمانده لشگر عاشورا بود که در واقع لشگر ترک‌زبان‌ها به حساب می‌آمد و طبعاً من هم همانند بسیاری از نزدیکانم مثل پدرم، عموهایم و دیگر اقوام مدتی عضو این لشگر بودم و به همین دلیل شهید مهدی و حمید باکری برای ما همیشه عزیز بودند. هر چند که در آن‌ سال‌ها کم سن و سال بودم به یاد دارم که در زمان شهادتشان چه فضای غمباری در شهر و خانه‌مان حکمفرما شد و فیلم «موقعیت مهدی» و همچنین سریال «عاشورا» به نوعی یک ادای دین به این بزرگان است.

بازیگر فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» در پایان درباره منابع تحقیق فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» گفت: هر نوشته‌ای که درباره شهید باکری وجود دارد یا هر فیلم و صدایی که درباره لشگر عاشورا یا شهید حمید و مهدی باکری وجود داشت را جمع‌آوری کردیم، تحقیقات میدانی گسترده‌‌ای داشتیم ولی بیش از هر چیز از منابع "روایت فتح" و گفت‌وگوهایی که تا امروز منتشر نشده برای تحقیقاتمان استفاده کردیم و از ملاقات‌های حضوری با افراد حاضر در وقایع مختلف نیز بهره بردیم.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر فرهنگ و هنر سینمای دفاع مقدس فضای مجازی دفاع مقدس بازی شهید باکری عاشورا دین جشنواره فیلم فجر دین سینمای دفاع مقدس فیلم سینمایی برنا هادی حجازی فر موقعیت مهدی فیلم سینمایی موقعیت مهدی شهید باکری حجازی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال ۱۳۲۷ در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از ۴۱ سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از ۴۲ سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229032 برچسب‌ها دفاع مقدس

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم