Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدحسن درخشان گفت: روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی می‌شوند که بیشتر آن‌ها از نوع امیکرون و ناشی از ارتباطات خانوادگی است.

در میان مبتلا‌های موج ششم بحران کرونا افراد زیر ۱۲ سال که واکسینه نشده‌اند بیشتر هستند گرچه از هفته گذشته واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال در خراسان رضوی آغاز شده است، اما هنوز درصد بالایی از این گروه سنی واکسینه نشده‌اند و نیازمند حضور پررنگ‌تر آنان در مراکز واکسیناسیون کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: روزانه بیش از سه هزار نفر به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند که نتیجه آزمایش بیش از ۵۰ درصد آن‌ها مثبت است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید ویروس امیکرون که به غلط کم‌خطر و بی‌‎خطر معرفی شده به علت شدت بالای انتشار و عادی‌انگاری‌های موجود مشکل‌آفرین گشته است.

 تکمیل واکسیناسیون کرونا به عنوان ایمن‌ترین راه مقابله با این بیماری، شست‌و شوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک استاندارد مورد تاکید است.

در شرایط کنونی قرنطنیه افراد مشکوک و مثبت و همچنین قرنطینه معکوس مادران باردار و سالمندان و دیگر گروه‌های خاص و پرخطر نیز اهمیت زیادی در کنترل این ویروس دارد.

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سویه امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • میدان شهرت در ایران
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت