Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، حمید سلمانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشگام ساخت آیریک با بیان اینکه بیرینگ ساخت این شرکت در هر بخشی از صنعت که دما بالا باشد قابل استفاده است، گفت: تنها سازنده این قطعه یک شرکت آمریکایی است اما به خاطر شرایط تحریم امکان واردات این محصول وجود ندارد، بنابراین تولید داخلی توانسته جایگزین مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومت در برابر دما بالا

بیرینگ‌ها قطعاتی هستند که معمولا به‌عنوان تکیه‌گاه بر سر شفت‌ها و محورها نصب می‌شوند و حرکت موجود در آن‌ها را به‌صورت روان و یکنواخت انتقال می‌دهند. نیروی اصطکاک در ماشین باعث اتلاف انرژی زیادی می‌شود، بیرینگ‌های نصب شده روی شفت‌ها و محورها اصطکاک به وجود آمده در این نقاط را کاهش می‌دهند.

بیرینگ خودروانکار دما بالا توان تحمل دمای 600 الی 800 درجه را نیز دارد و از ویژگی‌های مهم آن عدم نیاز به روانکاری است. این محصول مناسب برای استفاده در صنایع مختلف ازجمله فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی و تجهیزات صنایع غذایی است.

درخواست ساخت این محصول را شرکت فولاد هرمزگان جنوب داده بود و در حدود 2 سال کار تحقیق و توسعه این محصول به طول انجامید تا بتوان محصولی باکیفیت و قابل‌رقابت با نمونه آمریکایی ساخته شود.

عدم نیاز به روانکاری

سالانه در حدود 200 الی 300 قطعه برای این شرکت ساخته می‌شود، همچنین شرکت‌های دیگر نیز خریداران این محصول هستند. این محصول در شرکت فولاد هرمزگان برای باز و بسته کردن دریچه‌های کوره استفاده می‌شود.

از مزیت‌ها و کاربردهای این محصول می‌توان به استفاده از کامپوزیت‌های مختلف گرافیتی با توجه به نیرو و دمای کارکرد، مناسب برای استفاده در محیط‌های صنایع غذایی، عدم انبساط حرارتی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشگام ساخت آیریک با اشاره به اینکه این محصول قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه خارجی خود دارد و توانسته صرفه‌جویی ارزی بالایی به همراه داشته باشد، افزود: حمایت‌ها و بازدیدها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت فولاد دانش بنیان خبرخوب تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت