Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با بیان این‌که مهم‌ترین برکت انقلاب اسلامی بازگشت عزت به مردم ایران است، اظهار کرد: امروز، دشمنان دین نمی‌توانند برای شیعیان امام صادق (ع) تصمیم بگیرند و ما به برکت انقلاب اسلامی عزت پیدا کرده‌ایم، در کشورهای منطقه می‌بینیم که مسلمانان گرفتار چه خفت و ذلتی هستند و در کاخ سفید برای سرنوشت آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تحقق مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است.

وی افزود: ملت ما پیش از انقلاب در کوچک‌ترین تصمیمات کشور دخالت نداشتند، مقدرات کشور در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا تعیین می‌شد و این نهایت خفت و خواری برای یک ملت است.

مروی افزود: حکمرانان کشورهای مرتجع منطقه ظاهر پرطمطراق با عناوین ملک و پادشاه دارند اما در باطن در نهایت خفت و ذلت در برابر کفار هستند، انقلاب اسلامی آن عزتی را که خداوند برای مؤمنان مقرر فرموده و طاغوت از ما گرفته بود را بازگرداند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مستقل است و خود برای منافع و آینده خویش تصمیم می‌گیرد، بیان کرد: نه از اخم قدرت‌های بزرگ می‌هراسیم و نه فریب لبخندهایشان را می‌خوریم، روی پای خودمان ایستاده‌ایم و عزت، استقلال، فرهنگ و دینمان را پاس می‌داریم، البته حفظ عزت، استقلال و ایستادن در برابر زورگویی هزینه دارد که هزینه‌اش را هم می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در منطقه یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار است، تصریح کرد: روزگاری قدرت‌های استعماری دنیا تنها نفت این کشور را برای سرقت می‌شناختند، اما امروز تمام قدرت‌های عالم می‌دانند هیچ طرح و پروژه‌ای در منطقه بدون همراهی و اراده ایران عملی نخواهد شد و این دستاورد کوچکی نیست.

مروی در ادامه به جنبش‌های آزادی خواه منطقه اشاره و رمز پیروزی‌های حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل را خودباوری و اعتماد به نفس دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی الهام‌بخش آزادی خواهان جهان است، این انقلاب روح خودباوری، اعتمادبه‌نفس، «ما می‌توانیم» و نهراسیدن از قدرت‌های پوشالی را به کالبد مردم فلسطین، لبنان و دیگر آزادی‌خواهان جهان دمید.

تولیت آستان قدس رضوی راهبرد استعماری استکبار را ایجاد رعب در دل‌ها دانست و با بیان اینکه انقلاب اسلامی رعب و ابهت پوشالی استکبار را فروریخت، اظهار داشت: شکست توطئه‌های خطرناک استکبار در منطقه از ساخت خاورمیانه جدید تا داعش، از برکات انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین آئین‌نامه خدمت در آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: این آئین‌نامه باید به‌طور دقیق و با حساسیت اجرایی شود و به‌هیچ‌عنوان امری تشریفاتی نیست.

مروی، سیره حضرت رضا (ع) را الگوی خدام دانست و گفت: احترام، تکریم و نحوه رفتار امام رضا (ع) با مهمانانشان، باید الگوی خدام و کارکنان در برخورد با زائران باشد. سیره امام رضا (ع) در عبادت، برخورد با مردم و توجه به نیازمندان بسیار درس‌آموز است و خدام باید هرکدام به میزان توان و ظرفیت، تبلوری از زندگی و سیره حضرت رضا (ع) باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خدمت در آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا (ع) نباید به امری عادی برای خدام مبدل شود، خدام باید در پایان هرروز نحوه خدمت و برخورد خود با زائران را ارزیابی و محاسبه کنند که چقدر در مسیر و جهت جلب رضایت حضرت رضا (ع) بوده است.

کد خبر 5418785

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی ایران دهه فجر دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر عکس استانها شیوع کرونا بارش برف افتتاح طرح عمرانی تبریز تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است