Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:06:50 GMT

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، شهردار قوچان منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۹۹۸

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، شهردار قوچان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر قوچان در ابتدای شروع به فعالیت خود، فراخوانی به‌ منظور انتخاب فردی اصلح برای تصدی پست شهردار صادر کردند که در نهایت ۴۳ کاندیدا برای این منصب نامزد شده و رزومه خود را ارائه کردند. اما به موازات این اقدام و از همان روزها، شایعات فراوانی نیز مبنی بر دخالت برخی افراد، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مبنی بر توصیه و سفارش در معرفی شهردار قوچان به گوش می‌رسید و این شائبه را به وجود آورد که امکان دارد این رزومه‌ها به‌درستی بررسی نشود و جلسات بررسی صلاحیت کاندیداها نمایشی بوده و قرار است فرد خاص سفارشی و از پیش تعیین‌شده، صاحب این کرسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اعضای شورای شهر بدون هرگونه فشار، چانه‌زنی سیاسی و پذیرفتن توصیه و سفارش برای انتخاب شهردار در ۱۷ شهریورماه «مسعود حاجی بگلو» شهردار اسبق مهدی‌شهر استان سمنان را از میان ۱۵ گزینه نهایی به‌عنوان شهردار قوچان انتخاب کردند و اعلام کردند که معیار را بر کار میدانی، تجربه و سوابق خدمتی قرار داده اند. اما این انتهای کار نبود. برخی زمزمه‌ها حکایت از آن داشت که فشارها و دخالت‌هایی در این زمینه وجود دارد تا شهردار منتخب اعضای شورای شهر را فاقد صلاحیت جلوه داده و به ‌نوعی وی را از ادامه کار منصرف کنند تا گزینه باب میل برخی افراد حقیقی و حقوقی یا گروه و جناحی سیاسی بر این مسند قرار بگیرد.

هر چند بنا بر اذعان اعضای شورای شهر، علیرغم این دخالت‌ها و انتشار اخبار کذب درباره مسعود حاجی بگلو، صلاحیت وی مورد تأیید قرار گرفت، اما طی مکاتبه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در خصوص مأموریت مسعود حاجی بگلو، در نهایت طی نامه‌ای مورخ ۱۳ آذرماه با این مأموریت موافقت نشد.

اعضای شورای شهر پس‌ازاین دوباره به بررسی مجدد سوابق، تخصص و توانمندی کاندیداهای فراخوان اولیه پرداختند و این بار «ابوالفضل فاضلی حق پناه» را با ۷ رأی به‌عنوان شهردار انتخاب کردند تا مراحل اداری و قانونی وی برای انتصاب این سمت طی شود.

هر چند در این میان بازهم زمزمه‌ها و شایعه‌هایی وجود داشت که این فرد را نیز فاقد صلاحیت جلوه بدهند، اما در نهایت استاندار خراسان رضوی صبح امروز طی حکمی «ابوالفضل فاضلی حق پناه» را به‌عنوان شهردار قوچان منصوب کرد.

گفتنی است فاضلی حق پناه متولد ۱۳۵۳ بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته معماری و دکتری مدیریت DBA و دانشجوی رشته دکتری معماری است که ریاست گروه معماری دفتر فنی استانداری، دبیری کمیته نظارت شورای فنی استانداری خراسان رضوی و شهرداری گلبهار را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز اعضای شورای شهر شهردار قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر امور شهری استانداری لرستان گفت: شهردار نمونه براساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در سه حوزه ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد انتخاب می‌شود.

عنایت میرزایی به تجلیل از شهرداران نمونه استان در آیین گرامی‌داشت شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: انتخاب شهردار برتر بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و در سه حوزه ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این دستورالعمل تعداد شهرداران انتخابی بیش از یک شهرداری خواهد بود.

مدیرکل دفتر شهری استاندار گفت: با توجه به این دستور عمل در لرستان از ۷شهرداری تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیر دفتر شهردار و دستیار ویژه ارتباطات مردمی منصوب شدند
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • مدیر دفتر شهردار تهران و دستیار ویژه ارتباطات مردمی منصوب شدند
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد