Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه مردم ما به خاطر اعتقادات و باورهای دینی در رعایت مسائل بهداشتی و واکسن زدن پیشرو هستند، گفت: معنی اعتقادات دینی این نیست که از توجه به رعایت امور بهداشتی غافل شویم بلکه اعتقادات دینی مؤید دستورالعمل های بهداشتی است.

آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س)انجام شد، با بیان اینکه این طبع دنیا است که همراه شادی‌ها غم‌ها هم وجود دارند، عنوان کرد: مردم هیچگاه نباید مطلق فکر کنند و مطلق موضع گیری کنند بلکه باید خود را با مواضع متغیر و متفاوت تطبیق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرمود با دست خودتان خود را به هلاکت نیندازید، افزود: این پند هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی مصادیق مختلفی دارد؛ زیرا برخی از امور هستند که هلاکت روح ما را به دنبال دارند و برخی از آسیب‌ها هم به جسم ما مربوط است که قرآن می‌فرماید در هر دو بعد خود را در معرض هلاکت قرار ندهید.

امام جمعه قم با اشاره به جنبه های شرعی رعایت نکردن مسائل بهداشتی، افزود: کسانی که رعایت نمی‌کنند و خود را در معرض بیماری قرار می دهند در حقیقت خودکشی می‌کنند و گاهی هم نتیجه و ضرر این رفتار به دیگران می‌رسد و به نوعی حق الناس است و علاوه بر آن به کشور و نظام هم ضرر می‌زنند.

وی با بیان اینکه مردم ما به خاطر اعتقادات و باورهای دینی در رعایت مسائل بهداشتی و واکسن زدن پیشرو هستند، گفت: معنی اعتقادات دینی این نیست که از توجه به رعایت امور بهداشتی غافل شویم بلکه اعتقادات دینی مؤید دستورالعمل های بهداشتی است.

سعیدی با بیان اینکه مردم باید به حرم بیایند و توسل و دعا کنند اما این کار باید با رعایت ضوابط باشد، افزود: مردم حس نکنند که ما می‌خواهیم راهی را ببندیم اما نباید زیارت هم به بهای مریض شدن افراد باشد؛ زیرا آرزو و دعای ما سلامت مردم است و سلامت هم در گرو رعایت مسائل بهداشتی است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه مردم باید با علایق دینی به رعایت مسائل بهداشتی بپردازند، تأکید کرد: در اطراف حرم مطهر هم باید مانند بحث حجاب که تبلیغ می‌شود بنرهایی برای زدن ماسک نصب شود تا مردم بدانند که حرم در این مسائل پیشگام است.

مهدی مصری نیز در این دیدار عنوان کرد: تا کنون در بحث رعایت مسائل بهداشتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) نهایت دقت را داشته و دارد.

کرونا در هفته‌های آتی اوج می‌گیرد

وی با بیان اینکه ما بیش از دو هفته است که وارد پیک ششم کرونا شدیم و سرایت امیکرون سه الی چهار برابر دلتا است، افزود: تعداد بیماران بستری ما دو و نیم برابر نسبت به هفته اول افزایش پیدا کرده و انتظار می‌رود که در دو تا سه هفته آینده این آمار چند برابر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ما الان باید به صورت برجسته بحث رعایت مسائل بهداشتی را دنبال کنیم گفت: اگر الان اقدامات لازم را انجام دهیم اثرش را در کاهش مرگ و میر و بستری می‎بینیم ولی اگر همین الان اقدام نکنیم در کار انجام شده قرار می‎گیریم و کاری از دست کسی ساخته نیست.

وی ادامه داد: تأکید ما این است که ضمن اینکه آداب مذهبی انجام می‌شود بحث فاصله فیزیکی، داشتن ماسک و استفاده از فضای باز برای تجمعات مردم می تواند بسیار در کنترل این بیماری مؤثر باشد زیرا در فضای بسته اگر از ماسک استفاده نشود در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سرایت حتمی است و این مقوله مهمی است که باید توجه شود.

مصری با تصریح بر اینکه مؤمنان و افراد مذهبی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام بیشتری دارند، افزود: حرم مطهر حضرت معصومه (س) باید به عنوان الگو باشد زیرا همه به حرم نگاه می کنند و از این مجموعه تبعیت می‌کنند.

در ادامه سیامک محبی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه در شرایط آبی ما سعی می‌کنیم در فضای کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی اختلال ایجاد نکنیم، عنوان کرد: در بحث حرم مطهر و اماکن مذهبی با توجه به اینکه ما محدودیت تردد و تعطیلی را نداریم باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر کنیم تا آسیب نبینیم.

وی با اشاره به مناسبت های فراوان تا پایان سال و افزایش حجم مسافرت‌ها گفت: این مسائل نگرانی ما را نسبت به طولانی شدن بیماری در استان و کل کشور بیشتر کرده بنابراین تصمیم گرفته شد که دوستانی به عنوان خادمان سلامت تعیین و با پوشش متفاوت در حرم مستقر شوند و به صورت زمان بندی شده و مداوم تذکرات لازم را به مردم بدهند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که وارد حرم می‌شوند و حتی برای عبور از حرم باید ماسک داشته باشند، افزود: باید از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده شود و عزیزانی که در درب‌های ورودی حرم مستقر هستند باید ماسک زدن را از مردم مطالبه کنند و تذکر دادن نسبت به زدن ماسک و رعایت فاصله به ویژه در تجمعات و نماز جماعت خیلی مهم است.

همچنین محمود پرهام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سرعت بالای سرایت سویه امیکرون گفت: این بیماری به گونه‌ای است که اگر یک نفر از اعضای خانواده درگیر شود بقیه اعضای خانواده هم بلافاصله درگیر می‌شوند و اگرچه ریه کمتر درگیر می‌شود ولی چون تعداد افراد بیمار زیاد است تعداد بستری‌ها و مرگ و میر زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجه بیماران بستری ما کودکان زیر ۶ سال هستند، افزود: تنها چیزی که در کنار واکسن مؤثر است رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله شست و شوی دست ها، رعایت فاصله ها و ماسک زدن است و جمع این ها اگر رعایت شود باز هم می توانیم از این پیک عبور کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر بیمارستان کامکار و امیرالمؤمنین(ع) مخصوص بیماران کرونایی هستند و اگر در روزهای آینده درگیری ما با این بیماری بیشتر شود بیمارستان فرقانی هم اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله سعیدی کرونای ا میکرون دستورالعمل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم حرم مطهر حضرت معصومه رعایت مسائل بهداشتی اعتقادات دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی