Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - غلامعلی حیدری در دیدار با سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، از شورای عالی مناطق آزاد تجاری و سایر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان دعوت کرد و گفت: واحد‌هایی نظیر صنایع غذایی، سلولزی، دارویی، کشاورزی و خدماتی قابلیت استقرار در این منطقه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه استان‌های محروم نیازمند سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی، نهاد‌ها و شرکت‌های خصوصی و نیمه دولتی است.

بیشتر بخوانید

آیا روند سرمایه‌گذاری اقتصادی در منطقه اقتصادی چهارمحال و بختیاری رونق می‌گیرد؟

طرح‌های نیمه‌تمام متعددی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که سرمایه‌گذران می‌توانند برای تکمیل آن‌ها ورود پیدا کنند.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری از سالیان قبل در استان آغاز شده است، اما باتوجه به هزینه‌بر بودن ایجاد زیرساخت‌ها، شرایط برای استقرار واحد‌های صنعتی پیش‌بینی شده در این منطقه فراهم نشده است.

در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری قابلیت‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری برای واحد‌های تولیدی از جمله تولید مکمل بر پایه شیرخشک، پایانه صادرات و سورتینگ بسته‌بندی میوه و سبزیجات، فرآوری و بسته‌بندی سیب‌زمینی، تولید پوره انواع میوه و. وجود دارد.

مناطق آزاد تجاری می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری ورود کند، مساحت این منطقه ویژه ۳۹۱ هکتار می باشد که ۲۱۵ پلاک در این منطقه پیش‌بینی شده است، همچنین تاکنون ۳۹ پلاک به متقاضیان واگذار شده است، واحد‌هایی نظیر صنایع غذایی، سلولزی، دارویی، کشاورزی و خدماتی قابلیت استقرار در این منطقه را دارند.

مناطق ویژه اقتصادی دارای قابلیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند، بنابراین از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود طرح‌های توجیهی خود را برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری ارائه دهند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق آزاد تجاری منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مناطق آزاد تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است