Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:25:50 GMT

۴۵۳ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۳۵۰۵

۴۵۳ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

باشگاه خبرنگاران جوان قم - مهدی مصری  درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ دراستان قم گفت در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۹ بهمن‌جاری، ۱۲۴ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم  گفت: در این مدت ۹۷ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکز‌های درمانی استان قم بستری و همچنین ۶۸ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصری  با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «قرمز» است، گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، سه تن به علت کرونا در استان قم فوت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با بیان اینکه تاکنون تعداد یک میلیون و ۶۹۷ هزار و ۳۶۸ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۵۷۸ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در استان قم انجام شده که ۳۸۷ مورد آن مثبت بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با مدیران دفاتر پرستاری بیمارستان‌های استان قم تشکیل جلسه داد و آخرین وضعیت پرستاری در این مراکز را جویا شد.

مصری در این جلسه، ضمن قدردانی از تلاش‌های پرستاران در مقابله با بیماری کووید-۱۹، بر خدمات رسانی هر چه بیشتر به بیماران تاکید کرد.

همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، امروز به صورت سرزده به از مجتمع سرطان بیمارستان شهید بهشتی شهر قم بازدید کرد که در این بازدید نحوه خدمات رسانی به بیماران و همچنین خدمات انجام شده، مورد بررسی قرار گرفت.

استان قم از هشتم بهمن‌ماه جاری، دوباره در وضعیت «قرمز» کرونایی قرار گرفته است.

ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» و همچنین «تزریق واکسن» توصیه شده است.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبر‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکز‌های جامع سلامت» امام حسن عسکری (ع) در شهرک امام حسن عسکری (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی (ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

ویروس کرونا ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد و ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ ویروس کرونا در ایران و استان قم شناسایی و اعلام شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا استان قم کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، شهرام صیادی با بیان اینکه توجه به سلامت روان خانواده هم اندازه سلامت جسمانی مهم است گفت: در سال گذشته به همت روانشناسان مراکز بهداشتی استان بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانپزشکی و بیش از ۲۲ هزار نفر در سو مصرف مواد مخدر و بیش از ۷ هزار مورد خشونت خانگی شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.  صیادی گفت: البرز نشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی، خشونت‌های خانگی، اعتیاد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها