Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:53:57 GMT

۲۴ دوره آموزش سواد سایبری در کیش برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۶۰۴۳

۲۴ دوره آموزش سواد سایبری در کیش برگزار شد

سرهنگ محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره های آموزشی با سه جامعه هدف شامل دانش آموزان، اولیا و مربیان در راستای ارتقای سطح سواد سایبری و مقابله با آسیب های فضای مجازی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مدرسان این دوره های آموزشی کارشناسان پلیس فتای جزیره بودند افزود: عمده دوره ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و تحت شبکه شاد آموزش و پرورش برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی جزیره کیش یادآور شد: عمده محوریت این دوره ها شامل آسیب بازی های رایانه ای، مشکلات جسمی و روحی استفاده از فضای مجازی، جرایم فضای مجازی، خریدهای اینترنتی، جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی بود.

وی گفت: مقابله با جعل هویت توسط مجرمان، آموزش آنلاین، ایمنی و امنیت در فضای مجازی، نظارت و راه های نظارت و کنترل اولیا و مربیان از دیگر سرفصل های های آموزشی دوره های برگزار شده توسط کارشناسان این پلیس است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه به جز کلاهبرداری های مالی اینترنتی، قشر نوجوان و جوان بیشترین آسیب را جرایم فضای مجازی می بینند یادآور شد: پلیس فتا در صدد است نقش مراقبتی و پیشگیری از جرایم اینترنتی را با ارتقای سطح سواد سایبری ایفا کند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش گفت: پایین بودن دانش سایبری والدین مهمترین حلقه مفقوده در امنیت سایبری و فضای مجازی است که انتظار می رود والدین در راستای حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی نسبت به ارتقای معلومات خود در این زمینه پیشگام باشند.

وی گفت: پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت‌های پلیسی مهمترین پل ارتباطی مردم برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی و گزارش جرایم اینترنتی است.

امسال جرایم مربوط به فضای مجازی در جزیره به نسبت مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۶ درصدی برخوردار شده که ۹۸.۵ درصد از این جرایم توسط پلیس فتا کشف شده است؛ طبق اعلام این پلیس براساس بررسی های مختلف ۷۵ درصد پرونده های تشکیل شده مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش جرایم سایبری هرمزگان فرماندهی نیروی انتظامی کیش پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جرایم سایبری هرمزگان کیش جرایم سایبری هرمزگان فرماندهی نیروی انتظامی کیش پلیس فتا فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا اظهار کرد: همزمان با آغاز سال 1403 و در راستای پاک‌سازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا 34 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاک‌سازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

سردار مجید بیان کرد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی بیش از 90 درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و... را به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تأکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاک‌سازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی