Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:23:58 GMT

واگذاری ۸۰۰ فقره اسناد املاک علوی در شرق گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۹۶۹۰

واگذاری ۸۰۰ فقره اسناد املاک علوی در شرق گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حسن خسروی امروز در آئین واگذاری ۸۰۰ فقره اسناد و املاک علوی به مردم شرق گیلان که به صورت نمادین در روستای طول لات بخش رحیم آباد رودسر برگزار شد، اظهار کرد: این املاک با مساحتی حدود ۵۹۲ هزار مترمربع دارای ارزشی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هفت هزار و ۸۰۰ فقره اسناد املاک بنیاد علوی تحویل مالکین شده است، افزود: این املاک بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع مساحت و ۱۵ هزار میلیارد ریال ارزش واقعی آن‌ها است که به مردم واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گیلان با اشاره به اینکه دوره پهلوی تحت عنوان بنیاد پهلوی بسیاری از املاک مرغوب شمال کشور بین عوامل‌شان تقسیم شده بود و مردم فقط رعیت بودند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام (ره) و در تداوم آن مقام معظم رهبری دستور واگذاری این املاک به مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه داده شد. 

وی با اشاره به اینکه دستور مقام معظم رهبری تا پایان ۱۴۰۰ تمدید شده است، افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی مردم را برای همکاری با کارشناسان اداره اموال و املاک جهت نقشه برداری و تهیه مختصات UTM از منازل و محدوده املاک تحت تصرف خود تشویق کنند تا با تشکیل پرونده اسنادشان صادر شود. 

خسروی با اشاره به اینکه داخل مناطق مسکونی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته تا ۵۰۰ مترمربع و در محدوده شهرها تا ۲۵۰ مترمربع اسناد رایگان واگذار می‌شود، افزود: در اراضی کشاورزی و باغی تا دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و تا پنج هزار مترمربع با ۱۰ درصد قیمت کارشناسی شده واگذار می‌شود و مازاد با قیمت کارشناسی با ۱۰ درصد تخفیف د سطح استان گیلان در حال واگذاری است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن خسروی بنیاد علوی مقام معظم رهبری اداره اموال و املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد