Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@01:06:10 GMT

رویترز: ذخایر شناور نفتی ایران‌ ۸۷ میلیون بشکه

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۰۹۵۶

رویترز: ذخایر شناور نفتی ایران‌ ۸۷ میلیون بشکه

ذخایر شناور نفتی ایران از ۶۳ میلیون بشکه در اوایل ماه دسامبر، به ۸۷ میلیون بشکه در ماه فوریه رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ایران که چهارمین ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد، ‌به سرعت می تواند میلیون ها بشکه نفت خام صادر کند.

دولت آمریکا روز جمعه برخی از تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران را برداشته است تا مذاکرات تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌به نوشته این گزارش، اعمال تحریم ها علیه ایران سبب شد تا صادرات نفت ایران از ۲.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ برسد.

بیشتر بخوانید: امضای ۷ قرارداد توسعه میدان گازی به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار

بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی کپلر، صادرات نفت ایران در حال حاضر، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز است.

به گفته رویترز، به نظر می رسد ایران در نهایت برای از سرگیری صادرات نفتش، نفت کافی در جایی ذخیره کرده است.

بر اساس آمار موسسه کپلر، ذخایر شناور نفتی ایران از ۶۳ میلیون بشکه در اوایل ماه دسامبر، به ۸۷ میلیون بشکه در ماه فوریه رسیده است.

از طرفی، ذخایر در خشکی ایران در حال حاضر ۴۹ میلیون بشکه است که در اواخر ماه می ۲۰۲۱ به اوج خود برابر با ۶۶ میلیون بشکه رسیده بود.

همایون فشارکی، تحلیلگر ارشد کپلر گفت: «این رقم تقریبا دو سوم کل ذخایر نفت خام و میعانات گازی در مخازن ذخیره سازی شناور در جهان است.»

رویترز مدعی شده است که بر اساس برآورد موسسه FGE، ایران حدود ۱۲۰ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در مخازن ذخیره سازی خشکی خود دارد که تقریبا یک سوم از آن در مخازن ذخیره سازی خارج از این کشور و بیشتر در چین است و حدود ۶۸ میلیون بشکه از آن بر روی آب ذخیره سازی شده است.

ایران چهارمین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد.

بر اساس آمار اوپک بر اساس منابع ثانویه، تولید نفت ایران از متوسط ۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ به ۲.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

ایران قصد دارد در صورت لغو تحریم ها میزان تولید خود را به ۳.۸ میلیون بشکه در روز برساند.

پیش از این نیز، شرکت‌های مشورتی و رصد انرژی گزارش داده بودند درحالی که ایران بر روی افزایش تولید خود کار می‌کند، انتظار می‌رود، به عنوان یک اقدام موقتی، شرکت ملی نفت این کشور، از ذخایر ساحلی و فراساحلی‌اش که تا ۲۰۰ میلیون بشکه نفت در خود ذخیره دارد، صادرات انجام دهد.

بر اساس آن گزارش ها، این اقدام به ایران اجازه می‌دهد تا برای بیش از ۶ ماه، یک میلیون بشکه در روز (یا یک درصد عرضه نفت در جهان) بیشتر از قبل نفت صادر کند.

برخی تحلیلگران معتقدند، افزایش قیمت نفت و بالا رفتن قیمت بنزین و در آمریکا و افزایش تورم، سبب شده تا واشنگتن به لغو تحریم‌های ایران تشویق شود، در این رابطه جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت گفت: «گمانه زنی‌هایی وجود دارد که افزایش قیمت نفت، آمریکا را تشویق به لغو تحریم‌های ایران و ورود نفت ایران به بازار کرده است.»

احساس حاکم بر بازار نفت، همچنان افزایشی است و بانکداران پیش بینی می‌کنند که نفت برنت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد و عرضه نفت در جهان همچنان پایین بماند.

به گفته تحلیلگران، نفت خام در سال جاری که تنها کمی بیش از یک ماه از آن گذشته، حدود ۲۰ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و احتمالا به علت تقاضای بالا در جهان از ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت نفت جهان نفت ایران نفت برنت صادرات نفت ایران ایران آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت میلیون بشکه در روز بشکه در روز در سال ذخیره سازی نفت ایران تحریم ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، لگد معروف کلینزمن به بشکه تبلیغاتی که در بیرون از زمین قرار داشت در زمان حضورش در بایرن مونیخ حالا به بخشی افسانه‌ای از تاریخ فوتبال این باشگاه تبدیل شده است.

این ستاره سابق بایرن و تیم ملی آلمان حالا در گفتگویی درباره این اتفاق و جنونی که در آن زمان به او دست داده بود صحبت کرده است، اتفاقی که در رقابت‌های هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد و در خاطر هواداران بایرن ماندگار شد.

کلینزمن در گفتگو با درباره ناراحتی‌اش از این اتفاق و صحبتش با جووانی تراپاتونی که هدایت بایرن را برعهده داشت اظهار داشت:«من با گریه مقابلش ایستادم و گفتم استاد، متاسفم. نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاد. سپس او به من گفت که همه چیز را فراموش کرده و مشکلی وجود ندارد. این اتفاقی است که از روی احساسات رخ می‌دهد. البته که پس از آن همیشه زیر نظر بودم.»

این اتفاق در بازی هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد. بایرن تحت هدایت تراپاتونی باید در خانه روبروی تیم قعر جدولی فرایبورگ بازی می‌کرد. آنها در نبردی نزدیک با بایرلورکوزن برای کسب عنوان قهرمانی بودند و اجازه هیچ لغزشی را نداشتند.

مشکل اینجا بود که بازی در دقیقه ۸۰ همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. همین موضوع باعث شد که تراپاتونی تصمیم به تعویض کلینزمن بگیرد و این اتفاق او را عصبانی کرد. این بازیکن در حالی از زمین بیرون رفت که فحاشی می‌کرد و در نهایت به بشکه تبلیغاتی کنار زمین لگد محکمی زد.

او درباره این لگد گفت:«این لگد خیلی دردناک بود. آسیب جدی به مچ پایم زدم و به شدت خونریزی کرد. این اتفاق با بحث و درگیری به زبان ایتالیایی ادامه پیدا کرد و من و تراپاتونی مدام شروع به بحث کردیم. پس از بازی بلافاصله از تمامی اعضای تیم و همچنین از مربی در رختکن عذرخواهی کردم. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.»

با وجود اینکه بایرن و کلینزمن پس از این فصل راه‌شان را از یکدیگر جدا کردند اما باشگاه بایرن این تکه تاریخی از فوتبالش را تا امروز حفظ کرده است. این بشکه افسانه‌ای در حال حاضر در باشگاه بایرن قرار دارد.

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!