Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:48:03 GMT

456 کیلو گوشت غیربهداشتی در کمیجان معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۵۳۸۱

456 کیلو گوشت غیربهداشتی در کمیجان معدوم شد

 ایوب سعادت‌فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کمیجان اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی در شهرستان در 10 ماهه گذشته تعداد 455 هزار و 361 راس دام علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن شدند.

 وی بیان کرد:  از این تعداد 28 هزار راس دام علیه بیماری مشترک بین انسان و دام تب مالت (بروسلوز) و هزار و 330 قلاده سگ صاحبدار و سگ گله علیه بیماری هاری واکسینه شده است که نسبت به سال 99 واکسیناسیون بر علیه بروسلوز 8 درصد و واکسیناسیون بر علیه هاری 40 درصد رشد داشته است، همچنین تعداد 185 راس دام سنگین در واحدهای صنعتی از نظر بیماری سل و بروسلوز تست شده است که خوشبختانه مورد خاصی نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کمیجان ادامه داد: در طی این مدت از تعداد 105 راس اسب نیز نمونه خون اخذ و به آزمایشگاه مرجع ارسال شد که از این تعداد یک راس اسب از نظر تست مشمه مثبت اعلام شد.

سعادت فلاح افزود: به جهت جلوگیری از بروز تلفات و ایجاد ایمنیت در دامهای سبک شهرستان در مقابل بیماری PPR (طاعون نشخوارکنندگان کوچک) طرح ملی واکسیناسیون بر علیه بیماری مذکور همزمان با کل کشور در این شهرستان اجرا شد که بالغ بر 111 هزار راس دام سبک در شهرستان علیه بیماری مذکور به صورت کاملا رایگان واکسینه شدند.

به گفته وی همچنین طرح واکسیناسیون طیور روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل در سطح شهرستان در دو مرحله در بهار و زمستان اجرایی شد که بیش از 95 هزار و قطعه از طیور بومی روستا ها  در بر علیه بیماری مذکور به صورت رایگان واکسینه  شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از 1120  بازدید از مراکز عرضه سطح شهر انجام شده و مقدار  198  کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است و در بازرسی بهداشتی از دام‌های کشتار شده قبل و بعد از کشتار در کشتار گاه‌های سطح شهرستان تعداد 1043 راس دام سبک و  446 راس دام سنگین مورد بازرسی قرار گرفته که تعداد  دو لاشه دام سبک و یک لاشه دام سنگین و مقدار 456 کیلو گرم  کبد و ریه و سایر اندام‌های غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گوشت فاسد معدوم سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز

مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: در راستای طرح سلامت نوروزی در شهرستان مهریز بیش از ۲۶ تن کالای غیرمجاز سلامت محور در مهریز معدوم شد.

وی ادامه داد: ۲۳ تن محموله خیارشور غیرمجاز توسط مأموران ایست بازرسی شهید مدنی مهریز توقیف شده و مابقی توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مهریز از سطح مغازه و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی جمع آوری و معدوم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز نیز از صاحبان شرکت‌های پخش و همچنین اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی خواست با رعایت اصول نگهداری و انبارداری صحیح از فساد مواد غذایی جلوگیری کرده و به تامین امنیت غذایی که نتیجه تلاش تولید کنندگان است، کمک کنند.

 وی از شهروندان خواست در هنگام خرید موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو و همچنین تاریخ تولید و انقضا محصولات غذایی، توجه ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت