Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:37:08 GMT

مصوبه حذف ضامن برای افراد غیرشاغل نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۶۵۹۵

مصوبه حذف ضامن برای افراد غیرشاغل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کاویانی صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدوارم به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانیم از دستاوردهای نظام حفاظت و حراست کنیم و در عین حال نسبت به اطلاع رسانی اقدامات خوب انجام شده نظام در راستای خدمت رسانی به مردم اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده درآمدهای استانی در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باید وصول می‌شد که با همکاری ۱۵ دستگاه متولی از جمله امور مالیاتی، گمرک، استاندارد، شیلات، راه و شهرسازی، ثبت اسناد، پزشکی قانونی و صنعت و معدن این هدف محقق شد؛ اداره کل امور مالیاتی خوزستان با تحقق ۹۴ درصد از این منابع بیشترین سهم و اولین رتبه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه تسهیلات اشتغالزایی (تبصره ۱۸) تصریح کرد: جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، ارتباطات و همچنین میراث فرهنگی چند دستگاه صادرکننده مجوز کسب و کار هستند که ۱۸۴ طرح به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان (۵۴۰ میلیارد تومان ثابت و ۱۵۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش) با اشتغالزایی یک هزار و ۳۸۴ نفر ارائه و برای آنها مجوز شورای برنامه‌ریزی استان اخذ شد.

کاویانی ادامه داد: در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی ۹۳ طرح (۷۶ طرح جهاد کشاورزی، ۱۳ طرح صمت و چهار طرح هم ارتباطات و فناوری) به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۵۶۰ نفر را بررسی تا در صورت تصویب شورا برای آنها مجوز بگیریم؛ همچنین در مرحله بعدی نیز تعدادی طرح به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ هزار و ۷۱۷ مورد ملک دولتی شناسایی و ۹۸ درصد اطلاعات آنها ثبت شده عنوان کرد: در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) برای تغییر اسناد املاک دولتی از دفترچه‌ای به تک برگ شدن نیز اداره کل اقتصاد و دارایی خوزستان جزو پنج دستگاه برتر کشور انتخاب شده است؛ همچنین برای مولدسازی (فروش اموال مازاد دولت) تا نیمه بهمن امسال ۷۵ مورد از املاک مازاد استان به ارزش مالی یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان شناسایی و ۱۵ مورد آن صدور مجوز شده است؛ ۱۹ واحد فروش املاک مازاد دولتی و سه مورد هم اموال منقول را با ارزش ۵۱ میلیارد تومان به فروش رساندیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان خبر داد: جلسه‌ای با مدیران ۱۳ بانک دولتی و نیمه خصوصی با هدف تسهیل دریافت وام‌های خُرد برگزار کردیم؛ شهروندان شاغل با دستور وزیر اقتصادی و دارایی می‌توانند به جای ضامن با گواهی اشتغال و اعتبارسنجی بتوانند نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

کاویانی اضافه کرد: یکی از مشکلات مردم در وام‌های خُرد پیدا کردن ضامن بوده که در این مرحله بر اساس دستور وزیر به بانک‌ها عملیات حذف ضامن را داریم؛ جامعه هدف در این مرحله کارکنان دولت هستند و سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصادی و دارایی هم بعد از ۴۸ ساعت پاسخ شکایات را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مصوبه این طرح برای افراد غیرشاغل نیست، بیان کرد: شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی که واریز حقوقشان نزد همان بانک است، می‌توانند برای دریافت این وام‌های خُرد اقدام کنند.

کد خبر 5423143

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن کاویانی امور اقتصاد و دارایی خوزستان اشتغال زایی دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه 22 بهمن عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا جشنواره فیلم فجر چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرگان شیوع کرونا اقتصادی و دارایی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است، انتظار داریم اعضای کمیته کارگری و دیگر نهادهای حمایتی با تمام توان پیگیر حق و حقوق کارگران باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا رضایی، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با اعضای کمیته کارگری و شورای کار دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی در این دیدار با اشاره به مقام کارگران اظهار کرد: اگر پیامبر اسلام با آن عظمت بوسه بر دستان کارگران می‌زدند، جا دارد که فرماندار نیز پابوس کارگران شهرستان باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب افزود: کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است، انتظار داریم اعضای کمیته کارگری و دیگر نهادهای حمایتی با تمام توان پیگیر حق و حقوق کارگران باشند.

وی با بیان اینکه بهترین کارها، سخت‌ترین کارها بوده و کارگری یکی از مشاغل سخت دنیا است، گفت: پیگیری مطالبات و حقوق قانونی کارگران حداقل کاری است که مسئولان در قبال این قشر زحمت‌کش وظیفه دارند که انجام دهند.

محمد پیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان میاندوآب نیز در این دیدار اظهار کرد: کارگر نقطه آغاز تولید و صنعت است، اگر در جامعه‌ای صدای چرخ دنده‌های تولید شنیده نشود، پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با بیان اهمیت تولید و جایگاه کار و کارگر در مدارس، می‌توان دانش‌آموزان را به سمت کار و تولید سوق داد.

کد خبر 748767

دیگر خبرها

  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه