Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:34:54 GMT

۱۵ هزار راس دام در آستانه اشرفیه پلاک‌گذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۷۱۸۰

۱۵ هزار راس دام در آستانه اشرفیه پلاک‌گذاری شد

مهرداد محمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال ۹۸ در این شهرستان آغاز شد، افزود: پلاک‌گذاری بیش از پنج هزار راس دام باقی مانده نیز در منطقه نیز در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه این دام‌های پلاک‌گذاری شده در سامانه جامع ثبت شده‌اند، اظهار داشت: سرشماری دقیق دام‌ها، جلوگیری از قاچاق، کنترل بازار خرید و فروش، انجام برنامه‌ریزی مناسب در خصوص امور مدیریتی و اصلاح نژادی برای بهبود کمی و کیفی از جمله اهداف طرح پلاک‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیریت جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از مجموع دام‌های پلاک‌گذاری شده در این شهرستان ، ۲ هزار راس گوسفند و ۱۳ هزار راس گاو است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تعداد هفت دامداری صنعتی و یک دامداری پرواری در این شهرستان فعالیت دارند گفت: سالانه بیش از هشت هزار تن گوشت قرمز در این منطقه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۱۳ میلیون کیلوگرم انواع نهاده‌های دامی در شهرستان آستانه‌اشرفیه یادآور شد: فعالیت دامداری‌های صنعتی در این شهرستان برای ۴۴ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه همچنین به فعالیت ۳۲ مرغداری در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۲ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ میلیون عدد تخم مرغ در این مرغداری ها تولید می شود، ضمن آنکه یکهزار و ۶۰۰ نفر نیز بصورت مستقیم در این مرغداری ها مشغول کارند.

محمدی در ادامه میزان اراضی زیرکشت برنج در این منطقه را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون شخم زمستانه در ۱۵ درصد از اراضی این شهرستان به انجام رسیده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه دام و طيور گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه دام و طيور گیلان آستانه اشرفیه پلاک گذاری هزار راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجار شکن در سطح استان خبر داد.

حجت مشتاق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی، از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات فاقد پلاک، پوشش و مخدوشی پلاک، تغییر وضعیت خودرو، ناخوانا بودن پلاک و سایر حرکات مخاطره‌آ میز در معابر درون و برون شهری آذربایجان‌غربی خبر داد.

وی افزود: در راستای تدابیر فرمانده انتظامی استان و بر اساس مطالبات شهروندان این طرح با بسیج امکانات از روز دوشنبه دهم اردیبهشت اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مشتاق خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در طرح تشدید برخورد با تخلفات فاقد پلاک، پوشش پلاک و.... ضمن توقیف وسیله نقلیه توسط پلیس، پرونده قضائی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی خواهد شد.

کد خبر 748940

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ماجرای گردنبند کهنه شمسایی در جام ملت‌های آسیا +عکس
  • عکس‌| ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل