Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:26:56 GMT

جزئیات برگزاری مدارس استان یزد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۰۰۳۱

جزئیات برگزاری مدارس استان یزد اعلام شد

گروه استان‌ها - از فردا به مدت یک هفته کلیه مدارس پیش دبستانی و مهد کودک‌ها تعطیل، مدارس ابتدایی و استثنایی کاملا مجازی و مدارس دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان‌ها به صورت حضوری و ترکیبی با رعایت دقیق پروتکل‌های صفر هفت دایر هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، چهارشنبه هفته گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا استان یزد اعلام کرد کلیه مدارس استان یزد با رعایت پروتکل‌های دستورالعمل صفر هفت آموزش و پرورش به صورت حضوری دایر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این خبر با توجه به سیر صعودی کرونا و سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون در یزد موجی از نارضایتی و گلایه والدین را به همراه داشت، والدین مکرر اعتراض و گلایه می‌کردند که صلاح نیست با این وضعیت دانش‌آموزان به مدرسه بروند و خواهان آموزش به صورت مجازی بودند. 

در نهایت با پیگیری‌های انجام شده و انتقال ابراز نگرانی از این مسئله در جلسات ملی و استانی مقابله با کرونا به طور خاص به مقوله مدارس پرداخته شد و در نهایت تصمیم به بازگشایی مدارس با تغییراتی رو به رو شد. 

در نهایت مقرر شد از فردا کلیه مدارس پیش دبستانی و مهد کودک‌ها به طور کامل تعطیل، مدارس ابتدایی و استثنایی کاملا مجازی و مدارس دوره اول و دوم متوسطه به صورت حضوری، ترکیبی با مجازی با رعایت دقیق پروتکل‌های صفر هفت دایر شوند. 

افزایش مبتلایان به کرونا در استان لرستان نگران کننده استافزایش شهرستان‌های قرمز چهارمحال و بختیاری/ 7 شهرستان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارندپیشتازی کرونا در ترکیه با فوت 253 بیمار دیگر

علی اکبر عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: دغدغه والدین دانش‌آموزان درباره آموزش حضوری در مدارس دغدغه ما هن بوده است و در جلسه ستاد کرونا استان یزد هم به این دغدغه پرداخته و توجه شد، در نهایت تصمیماتی گرفته شد. 

وی گفت: سلامت دانش‌آموزان برای ما از همه چیز مهم‌تر است بنابراین کلیه مهد کودک‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و با توجه به دستورالعمل صفر هفت ابلاغی ستاد ملی کرونا به آموزش و پرورش دانش‌آموزان باید واکسن زده باشند و لذا چون دانش‌آموزان ابتدایی ما همچنان واکسن نزدند کلیه مدارس ابتدایی غیرحضوری شدند و اعلام شد تا دانش‌آموزان به صورت آنلاین نلاین در کلاس شرکت کنند. 

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا استان یزد بیان کرد: مدارس استثنایی هم با توجه به اینکه دانش‌آموزان آسیب‌پذیر دارند هم غیرحضوری هستند. 

عزیزی با اشاره به اینکه آموزش‌ها برای مقطع اول و دوم متوسطه حضوری و ترکیبی هستند اظهار داشت: به پیشنهاد کمیته سلامت بر اساس دستورالعمل صفر هفت در صورتی که رئیس آموزش و پرورش هر شهرستان یا در مدارسی که دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در بازدیدها به این نتیجه برسند که فراگیری بیماری در مدرسه یا کلاس در حال زیاد شدن است ابتدا کلاس مربوطه و سپس مدرسه را تعطیل می‌کنند. 

وی با اشاره به هوشمند کردن نظارت‌ها گفت: اگر همه‌گیری کرونا در مدارس زیاد شود بلافاصله آن مدارس تعطیل می‌شود تا از بیمار شدن دانش‌آموزان جلوگیری شود بنابراین این تصمیم به مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها محول شد تا خودشان از نزدیک بتوانند رصد کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد بیان کرد: ستاد ملی کرونا تعطیلی کامل مدارس را تایید نمی‌کند ولی ما به صورت هوشمند در هر کجا که احساس کنیم مدارسی شرایط حضوری را ندارند از وضعیت حضوری خارج می‌شوند. 

عزیزی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان مریض هستند افزود: آموزش در مدارس استان یزد به صورت ترکیبی، حضوری و مجازی دایر است. 

مسئولان آموزش و پرورش بر این باور هستند که در تعطیلی مدارس دانش‌آموزان فوق العاده ضرر کردند و متأسفانه در دوران ابتدایی نزدیک 50 درصد دانش‌آموزان با اختلال یادگیری مواجه شدند و این اختلال ممکن است تا چندین سال با آنها همراه باشد که برای رفع این اختلال باید با رعایت شیوه نامه‌ها آموزش‌ها را تا جای ممکن حضوری برقرار کرد و در صورتی شرایط نامناسب است به صورت مجازی و ترکیبی ادامه داد. 

محسن موحدی فرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این باره اظهار داشت: به تبع تصمیم ستاد کرونا کشور، ستاد استان مقابله و پیشگیری از کرونا در یزد هم تصمیماتی گرفتند و از فردا کلیه کلاس پیش دبستانی کاملا تعطیل است. 

وی گفت: مدارس ابتدایی همچنین مدارس استثنایی که دارای دانش‌آموزان با نیازهای خاص هستند کاملا مجازی خواهد بود؛ دوره‌های متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان‌ها مطابق پروتکل صفر هفت حضوری است و در صورتی که شورای سلامت مدرسه مشاهده کند در کلاسی تعدادی از دانش‌آموزان یا معلم با کرونا درگیر هستند با هماهنگی ادارات شهرستان اقدام به تعطیلی کلاس خواهند نمود. 

وی افزود: در مقطع متوسطه که دانش‌آموزان واکسن دریافت کردند و بالای 90 درصد دانش‌آموزان واکسن زدند مدارس باز است اما در دوره ابتدایی چون واکسن دریافت نکردند تا پایان هفته آموزش به صورت غیرحضوری است. 

باز بودن مدارس در مقطع اول و دوم متوسطه هم با الزام به رعایت پروتکل‌های صفر هفت اجرایی می‌شود، بنابراین کلاس باید دارای تهویه مناسب بوده، فاصله اجتماعی حفظ شود، همچنین صد درصد دانش‌آموزان از ماسک استفاده نمایند همچنین دانش‌آموزان باید برای دریافت مراحل بعدی واکسن اقدام کنند. 

انتهای پیام/781/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اول و دوم متوسطه دانش آموزان مدارس ابتدایی آموزش و پرورش کلیه مدارس استان یزد صفر هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت