Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:32:14 GMT

سفارت کانادا به شهر دیگر اوکراین منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۲۲۳۳

سفارت کانادا به شهر دیگر اوکراین منتقل می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه کانادایی گلوب اند میل، ملانی جولی وزیر خارجه کانادا روز شنبه اعلام کرد که این کشور در حال آماده شدن برای تخلیه کارکنان سفارت خود از کی یف پیش از حمله روسیه به اوکراین است. تعداد کمی از دیپلمات ها در حال حاضر در سفارت کانادا در کی یف باقی خواهند ماند.

جولی در بیانیه‌ای گفت: با توجه به وخامت وضعیت امنیتی ناشی از استقرار نیروهای روسی در مرز اوکراین، یک دفتر موقت در لویو ( Lviv ) شروع به کار می کند و فعالیت سفارت کانادا در کی یف تعلیق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود نیمی از کارکنان سفارت در حال حاضر به شهر لویو در نزدیکی مرز غربی اوکراین با لهستان منتقل شده اند. به گفته دو منبع آگاه، دیپلمات های باقیمانده روز دوشنبه به این شهر منتقل خواهند شد.

وزیر خارجه کانادا تاکید کرد: به محض اینکه وضعیت امنیتی در اوکراین به ما اجازه دهد تا از ارائه خدمات کافی و تضمین امنیت کارکنان خود اطمینان حاصل کنیم، ماموریت سفارت کانادا در کی یف را از سر خواهیم گرفت.

جولی همچنین از همه کانادایی‌های مقیم اوکراین خواست تمهیدات لازم را برای خروج فوری از کشور و اجتناب از هرگونه سفر به این کشور انجام دهند.

در راستای اقدامات امنیتی کانادا در مواجهه با بحران اوکراین یک مقام ارشد کانادایی گفت که اتاوا در حال آماده سازی برنامه های اضطراری برای انتقال حدود ۲۶۰ سرباز به خارج از اوکراین (احتمالاً به لهستان یا لتونی) است جایی که گروهی از نیروهای کانادا در آنجا مستقر هستند.

به گفته این مقام، خارج کردن مربیان نظامی غربی از اوکراین بخشی از یک برنامه هماهنگ شده است که توسط ایالات متحده رهبری می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن چهلمین جشنواره فیلم فجر کانادا اوکراین سفارت مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن چهلمین جشنواره فیلم فجر سفارت کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «کوریو برازیلینس» نوشت، پلیس پس از آن وارد عمل شد که یک شهروند خارجی کارکنان سفارتخانه را از وجود یک وسیله انفجاری ادعایی مطلع کرد.

سفارت روسیه در برزیل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟