Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:54:44 GMT

لزوم تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان سمیرم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۵۰۹۸

لزوم تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ۹ پروژه ورزشی در شهرستان سمیرم کلید خورده که تعدادی از این پروژه‌ها در شهرها و روستاها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی هم در دست اجراست که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی افزود: شهرستان سمیرم دارای پتانسیل و استعداد زیادی در زمینه ورزش است که اهمیت به جوانان و نوجوانان در زمینه ورزش می‌تواند این استعدادها را بالقوه کند و با توجه به بعد مسافت روستاها با مرکز شهرستان ایجاد زیرساخت‌های ورزشی به‌صورت مساوی در شهرها و روستاها می‌تواند تمامی مردم شهرستان را از سرانه ورزش برخوردار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان تصریح کرد: این شهرستان دارای ۴۴ قله مرتفع بالای چهار هزار متر و بیش از ۵۰ نقطه گردشگری با موقعیت کوهستانی است و باوجود سیلابی بودن و زلزله‌خیز بودن شهرستان هرساله شاهد حوادث زیادی در این منطقه هستیم که هلال‌احمر حضور به‌موقع داشته و توانسته در حوادث به‌خوبی امدادرسانی کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجهیز هر چه بیشتر پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان می‌تواند در مواقع بروز حوادث کمک زیادی به امدادرسانی به مردم کند.

مراد الیاس‌پور فرماندار شهرستان سمیرم در ادامه عنوان کرد: حضور به‌موقع و شبانه‌روزی امداد گران جمعیت هلال‌احمر در حوادث بدون هیچ چشم‌داشتی باعث شده که نیروهای امدادی این جمعیت پیشرو حوادث باشند.

وی افزود: شهرستان سمیرم با چهار پایگاه امداد جاده‌ای و کوهستان و پراکندگی جمعیت نیازمند تجهیزات امدادی مجهزتر پایگاه‌هاست تا بتوانند در بروز حوادث به استان‌های هم‌جوار هم امدادرسانی کنند.

در این مراسم، محمدعلی داودی به‌عنوان رئیس جمعیت هلال‌احمر سمیرم معرفی و از زحمات چندین ساله سید نور محمد موسوی تجلیل شد همچنین مسلم کاظمی به‌عنوان رئیس تربیت‌بدنی سمیرم معرفی و از زحمات سید محمدرضا فلسفی تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر سمیرم ورزش سمیرم نماینده سمیرم شهرستان سمیرم هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6088869

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل