Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:43:24 GMT

نیازمند همه گروه‌های خونی در استان بوشهر هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۷۳۱۲

نیازمند همه گروه‌های خونی در استان بوشهر هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس عبیدی عصر یکشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: شرایط خاص جزیره خارگ برای حوزه انتقال بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: تاکنون تلاش زیادی برای راه اندازی این مرکز در جزیره خارگ شده و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همگرایی مرکز انتقال خون این جزیره را راه اندازی کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: به تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه A+ نیازمند هستیم و از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست داریم در این همدوستی همیاری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در استان بوشهر چهار مرکز خونگیری ثابت داشتیم که امسال با هم افزایی و هم گرایی صورت گرفته مرکز انتقال خون ثابت شهرستان دیر در مهرماه راه اندازی شد.

عبیدی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۷ هزار و ۹۶۰ نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند.

فرهنگ‌سازی برای اهدای خون

بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: امروز با گسترش فعالیت شبکه ملی خون رسانی کشور، توزیع عادلانه خون سالم و فرآورده‌های آن در کشور دستاوردی بزرگ و شایسته تقدیر است.

محمد رضا دشتی زاده افزود: امروز عدالت در کیفیت و کمیت تأمین خون و فرآورده‌های آن را در کشور شاهد هستیم، نیاز است برای ارتقای بیشتر سطح آگاهی عموم مردم و فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون داوطلبانه با همکاری تمامی دستگاه‌ها صورت بپذیرد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: ضرورت دارد در شرایط کنونی مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اهدای خون نجات دهنده جان بیماران باشند.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و اهدای خون را به عنوان یک فرهنگ در بین مردم معرفی کنیم، وقتی این موضوع به فرهنگ تبدیل شود، انتقال خون به یک دغدغه برای مردم تبدیل خواهد شد.

کد خبر 5424481

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اهدای خون جزیره خارگ راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان خراسان رضوی جشنواره فیلم فجر استان بوشهر انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است