Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:07:27 GMT

پایان اصلاح بورس کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۷۵۷۹

پایان اصلاح بورس کجاست؟

به گزارش بورس تابناک،  ویلیام دلبرت گن، بزرگترین معامله گر و اعجوبه تاریخ بازارهای مالی دنیا، جمله قابل تاملی دارد : از هبوط آدم روی زمین هیچ چیز جدیدی زیر آسمان وجود نداشته است و همه چیز تکراری است.

این الگو و نگاه، سبک تحلیل منحصر به فرد وی را به وجود آورد که قوی ترین و در عین حال پیچیده ترین سبک تحلیل بازارها و همچنین اتفاقات سیاسی و اجتماعی است که بر اساس همین الگو سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ سالهایی مهم برای ایران خواهند بود، که از این بحث میگذرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

با یک نگاه ساده به رفتار شاخص بورس از سال ۱۳۷۵ تا امروز یک نکته بسیار جالب نمایان است، بازار ۴ مرتبه وارد اصلاح جدی یا همون موج ۴ شده است و در هر ۴ مرتبه این اصلاح ۹۵ هفته کاری به طول انجامیده و ۳۵ الی ۴۰ درصد اصلاح در شاخص کل اتفاق افتاده و سپاس رشد چند ۱۰ برابری بازار را شاهد بوده ایم.

اصلاح آغاز شده در مرداد ۹۹ در تیر ۱۴۰۱ الی شهریور همین سال ۹۵ هفته خود را تکمیل می کند و از نظر قیمتی نیز شاخص شتابان ۴۰درصد اصلاح خود تا ۱۱۰۰۰۰۰ واحد را انجام داده. به احتمال فراوان اصلاح بازار چند ماه دیگر به پایان خواهد رسید و وارد سیکل شتابان افزایشی جدید خواهیم شد.

در حالت بدبینانه وضعیت نوسانی تا سال ۱۴۰۳ ممکن است ادامه داشته باشد و از این سال رشد شتابان بازار آغاز شود که البته به دلیل شتاب تحولات این سناریو احتمال اندکی دارد.

به همین دلایل و نگاه و بینشی که نسبت به بازار دارم همواره هر نوع دستکاری در بازار به اسم حمایت و تزریق پول، جلسات هم اندیشی برای پیدا کردن راهکار در بحران و نمایشات سیاسی به اسم حمایت از بازار را بی فایده دانسته ام و در هیچکدام از این نشستها هم علیرغم دعوت و لطف برگزارکنندگان شرکت نکرده ام. بازارهای مالی ادبیات خود، رفتار خود و ساختار خود را دارند و به همه چیز و همه کس و همه دستورات جز آنچه خود تشخیص می دهند بی تفاوتند.

تنها نقشی که لازم است سیاستگذاران و متولیان بازار ایفا کنند این است که ساختارهای بازار را اصلاح نمایند و در سیاستهای کلان اقتصادی، اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد آزاد و رقابتی به جای دستوری و رانتی سوق دهد.منبع: بازار

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین چهلمین جشنواره فیلم فجر بازار سرمایه شاخص کل بورس بازارهای مالی مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین چهلمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس