Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@07:03:35 GMT

نشانه های یک نوع عفونت بر روی پوست!

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۱۵۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ هلث نیوز نوشت، اگرچه عفونت شدید قلبی در بیشتر موارد نادر اما شیوع عفونت قلبی در میان جمعیت‌های خاصی افزایش یافته است. نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد نشان داد، بروز اندوکاردیت (نوعی عفونت قلبی است و زمانی رخ می‌دهد که قلب در معرض باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌ها قرار ‌گیرد) در میان افراد مسن دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

التهاب ناشی از عفونت قلبی می‌تواند به هر بخشی از قلب آسیب برساند.

به گفته کلینیک کلیولند ایالات‌متحده، پریکاردیت التهاب سطح خارجی قلب، اندوکاردیت التهاب پوشش دریچه قلب و میوکاردیت التهاب عضلات قلب است.

نادیده گرفتن چیزی روی پوستتان به خصوص اگر دردناک نباشد چندان دور از ذهن نیست. با این حال، اگر به دلیل عفونت قلبی باشد نباید تغییرات پوستی را ساده انگاشت. نتایج مطالعه موردی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه قلب اروپا منتشر شده است نشان داد که وجود ضایعات پوستی میزان بالاتری از عوارض و پیش آگهی بدتر را در بیماران مبتلا به اندوکاردیت عفونی نشان می‌دهد.

علائم عفونت قلبی می‌تواند در نواحی پوست دورتر از سمت چپ قفسه سینه ظاهر شود.

لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای (Janeway) که در کف دست و پاهای فردی که دچار عفونت قلبی است ظاهر می‌شوند (انجمن پوست آمریکا آکادمی) معمولا نشانه عفونت حاد قلبی هستند؛ ضایعات بدون دردی هستند که طی چند روز یا چند هفته خود به خود ناپدید می‌شوند.

بر خلاف آنها گره‌های اسلر (Osler) بسیار دردناک هستند و می‌توانند روی انگشتان دست، انگشتان پا یا هر دو ظاهر شوند. اگر عفونت قلبی دارید لکه‌های ریز بنفش یا قرمزی در هر نقطه از پوست حتی روی سفیدی چشم قابل مشاهده هستند.

تغییرات پوستی می‌تواند اولین سرنخ برای شما و پزشکتان در مورد سلامتی شما باشند. هر گونه تغییر در پوست را فورا به پزشک خود گزارش دهید حتی اگر بدون درد باشد یا ناپدید شده باشد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد پوست قلب بیماری پوستی بیماری قلب عفونت قلبی اخبار مرتبط قرمزی کف دست نشانه کدام بیماری است؟ بیماری های قلبی چه علائمی دارند؟ تغییرات پوستی نشانه چه بیماری هایی هستند؟ کراتوز آکتینیک چه نوع بیماری است؟ همانژیوم چیست و چطور درمان می شود؟ چرا باید در سال۲۰۲۱ بیشتر آب بنوشید؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها «فزر» در کف قیمت خریداری شد؟ / ماجراهای یک عرضه اولیه پرحاشیه ادامه دارد عقب نشینی سفیر اوکراین در لندن از انصراف در پیوستن به ناتو کشف ۳ علامت جدید در مبتلایان به اومیکرون! توزیع بسته های آموزشی بنیاد نیکوکاری یاس در مناطق سیل زده تعرفه حامل های انرژی هتل ها اصلاح می شود شاخص کل با رشد هفت هزار واحدی معاملات را به پایان برد داروهای ساده نایاب شدند درمان سردی پاها با روش طب سنتی! اظهارات جدید ایلان ماسک برای پذیرش دوج کوین قیمت دلار آزاد افزایش یافت؛ سایه اخبار ضدونقیض مذاکرات بر بازار ارز نشانه های یک نوع عفونت بر روی پوست! تیگو۷ پرو با قلبی توانمند می آید انتقاد کی یف از تخلیه سفارت کشورهای خارجی دسترسی نابرابر به واکسن کرونا شکست اخلاقی است آیا طول عمر والدین بر فرزندان اثر دارد! بازگشت مهاجمی که کوکایین مصرف می کرد! عرضه پوشاک قاچاق با مارک ایرانی فوری/ عیدی جدید دولت به سهام عدالتی ها دولت برنج های خارجی را گران کرد تبعات منفی ممنوعیت بی موقع بر بازار برنج با کمتر از ۹ میلیون تومان ظرفشویی بخرید! + جدول قیمت رکورددار فروش بازار آبمیوه و شربت ایران کدام برند است؟ آیا واکسیناسیون دانش آموزان اجباری شد؟ بازار خودرو محتاط شد / ریزش قیمت سمند رونق بورس، اقتصاد کشور را نجات می دهد رمزارز کادنا (Kadena) چیست؟ واکنش ایران به تحولات اوکراین یک روش ۳ ثانیه ای برای جلوگیری از پیری! قیمت روز رادیاتور پنلی؟ + جدول دست دولت را برای تنظیم، کنترل و اداره بورس باز گذاشتیم / سال آینده حقوق های نجومی نداریم رمز پویا هک شدنی نیست روسیه خواستار عدم پیروی اروپا از آمریکا شد همه تحریم ها ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ باید رفع شوند این گروه از دانشجویان بیمه می شوند ۱۶ میلیون همراهی با جشنواره فیلم فجر از طریق روبیکا، آیگپ و ذره بین سایه جنگ و خروج دسته جمعی سرمایه داران در اوکراین هر آنچه باعث بهم ریختگی چرخه خواب می‌ شود حقوق تا ۵ میلیون از پرداخت مالیات معاف است / بودجه دولت افزایش پیدا نکرد حقوق ۵ میلیونی برای زنان خانه دار؟ حبس ۱۲ ساعته مسافران در قطار تهران - مشهد پنج راز جوانی پوست زنان کره ای فاش شد! قیمت تلویزیون‌ ۵۰ اینچ چند؟ (جدول) صعود پنج هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن سپرده گذاران حقوقی می توانند از پرداخت مالیات فرار کنند؟ پاسخ به ۷ باور نادرست درباره اومیکرون! سامانه پل در بانک اقتصادنوین راه اندازی شد وزارت خارجه اوکراین خواستار مذاکره با روسیه شد مدت زمان قرنطینه اومیکرون تغییر کرد؟ آشنایی با چند خاصیت درمانی ماش! بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پوست قلب بیماری پوستی بیماری قلب عفونت قلبی عفونت قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علائمی در سیستم گوارش وجود دارند که نشان می‌دهند شما دچار بیماری کبد چرب هستید. بیماری کبد چرب که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با تجمع چربی در سلول‌های کبد مشخص می‌شود و به طور فزاینده‌ای در حال گسترش در سراسر جهان است. این بیماری ممکن است از یک وضعیت خفیف تا شکل جدی‌تر متغیر باشد که می‌تواند منجر به آسیب و عوارض کبدی شود. اگرچه بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم رخ می‌دهد، اما برخی از مشکلات گوارشی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کبدی باشد. چهار علامت اصلی گوارشی که نیازمند توجه و ارزیابی برای افراد در معرض خطر یا تشخیص بیماری کبد چرب است:

بیشتر بخوانید: علائم ظاهری بیمار بودن کبد درد شکم

یکی از شایع‌ترین علائم مرتبط با بیماری شدید کبد چرب، درد یا ناراحتی شکم است. این درد اغلب به عنوان یک درد مبهم دائمی در سمت راست بالای شکم، جایی که کبد قرار دارد، توصیف می‌شود و ممکن است با احساس پری یا نفخ همراه باشد. درد می‌تواند خفیف تا شدید باشد و پس از خوردن یک وعده غذایی چرب یا سنگین بدتر می‌شود. اگر درد یا ناراحتی مداوم در ناحیه شکم را تجربه می‌کنید، حتما برای معاینه و تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ نیز ممکن است نشان دهنده بیماری شدید کبد چرب باشد و زمانی که کبد مملو از چربی باشد، می‌تواند منجر به التهاب و اختلال در عملکرد طبیعی آن شود. این می‌تواند بر هضم و متابولیسم غذا تأثیر بگذارد و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ گاه به گاه ایجاد شود. احتمال بروز این علائم بعد از مصرف غذاهای چرب بیشتر است. اگر تهوع و استفراغ مکرر همراه با سایر مشکلات گوارشی رخ می‌دهد، حتما برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن اشتها و کاهش وزن

در مراحل پیشرفته بیماری کبد چرب، شما از کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته رنج می‌برید. این ممکن است به این دلیل باشد که کبد کمتر قادر به پردازش مواد مغذی و تولید صفرا برای کمک به هضم و جذب چربی‌ها است. در نتیجه، بدن ممکن است در جذب مواد مغذی مهم از غذا دچار مشکل شود که منجر به از دست دادن اشتها و کاهش وزن می‌شود. اگر متوجه کاهش قابل توجه و غیر قابل توضیح اشتها یا وزن شدید، توصیه می‌شود برای ارزیابی جامع با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

زردی

زردی روی پوست و چشم می‌تواند در موارد شدید بیماری کبد چرب رخ دهد. این ناشی از تجمع بیلی روبین است، رنگدانه زردی که هنگام تجزیه گلبول‌های قرمز تولید می‌شود. وقتی کبد نتواند به طور موثر بیلی روبین را پردازش کند، تجمعی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به زردی می‌شود. در صورت مشاهده زردی، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228746 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید