Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ارتفاع بالا و اماکن ورزشی مناسب در شهرستان بروجن، این شهرستان را به یک ظرفیت عظیم در حوزه ورزش در سطح ملی و بین‌المللی کرده است، ظرفیتی که اکنون دچار سوءمدیریت است ولی با اهمیت دادن به آن، می‌توان شاهد توسعه ورزشی کشور بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجن، امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند آنچه برای ورزشکاران حائز اهمیت بوده، مجهز بودن سالن‌های ورزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان بروجن علاوه بر تاریخچه قوی ورزشی، ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز در این زمینه دارد اما وقتی این ظرفیت‌ها به دلیل بی‌اهمیتی و عدم اختصاص بودجه برای تکمیل آنها بلااستفاده می‌مانند انگار هیچ کاری صورت نگرفته است.

در 22 مهر 1400، در جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با متولیان حوزه فرهنگی و هنری شهرستان بروجن، بیژن نوباوه‌وطن، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار می‌کند، دو ورزشگاه در بروجن است که در کل تهران و کل کشور نیست، در شهرستان بروجن سوء مدیریت است.

با این تفاسیر می‌توان بروجن را از نظر آب و هوا و ارتفاع و همچنین ظرفیت‌های خوب ورزشی به قطب اردوهای تیم ملی تبدیل کرد اما چه چیزی این شهر را از توسعه در این زمینه باز داشته است؟ چرا شهرستان بروجن با این ظرفیت‌های عظیم ورزشی به چشم نیامده و مسئله اصلی کجاست؟

ظرفیت بالای بروجن برای میزبانی اردوهای تیم ملی ورزشی

ایمان بحرینی، اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجن، با اشاره به مهیا بودن شرایط ورزشی در این شهر، اظهار داشت: کمپ ورزشی بام بروجن یعنی مجموعه تختی این شهر یک مجموعه ورزشی بی‌نظیر است و کلیه شرایط لازم برای یک کمپ ورزشی از جمله استخر، زمین چمن، سالن باستانی، سالن‌های چند منظوره، خانه تخصصی ژیمناستیک، سالن تیراندازی، خوابگاه ورزشکاران و ... دارد.

وی افزود: با دارا بودن چنین مجموعه خوب ورزشی شرایط برگزاری اردوهای تیم ملی در بروجن مهیا است، همانطور که چندین باشگاه لیگ برتر فوتبال کشور مثل تیم سپاهان از این مجموعه استفاده کردند و بسیار رضایت داشتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجن با تاکید بر آماده سازی این اماکن ورزشی، بیان داشت: در کنار این امکانات خوب ورزشی در بروجن باید توجه لازم در خصوص آماده سازی این اماکن ورزشی را داشت تا علاوه بر کمک به ورزش شهرستان بروجن به ورزش کشور نیز کمک شود.

بحرینی با اشاره به استانداردسازی ظرفیت‌های خوب ورزشی بروجن در حد تیم‌های ملی، گفت: استخر ورزشی، چمن و ...  در بروجن به آماده سازی خیلی جزئی نیاز دارند به طور مثال فنس‌‌کشی‌ها، تعمیر سکوهای تماشاچیان، تعمیر و یا تعویض کفپوش‌های سالن‌ها و تغییرات اندک می‌تواند ظرفیت‌های ورزشی بروجن را به ظرفیت‌های کشوری تبدیل کند.

ارتفاع مناسب و بالای شهر بروجن برای ورزش

وی خاطرنشان کرد: اکثر بازیکنان کشوری با دیدن این ظرفیت‌ها، اذعان به برابری ظرفیت‌های ورزشی بروجن با اردوهای خارج از کشور داشتند، شایان ذکر است که استفاده از این ظرفیت‌ها برای اردوهای تیم ملی یک پنجم هزینه‌های خارج از کشور است اما آنچه که مهم بوده ارتقای استانداردهای ورزشی این شهر است.

معاون وزیر ورزش در چالوس: تکمیل طرح‌های ورزشی با پیشرفت فیزیکی 80 درصد اولویت داردمسابقات لیگ‌های ورزشی در استان قزوین بدون تماشاگر برگزار می‌شودتقدیر از برترین‌های سال طرح‌های ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی

بحرینی در پایان با تاکید بر تکمیل و تعمیر اماکن ورزشی بروجن، تصریح کرد: اگر دید ما ملی باشد می‌توان به کشور در برگزاری اردوهای تیم ملی در بروجن کمک کرد و با یک اعتبار ملی خوب به اندازه هزینه ساخت یک سالن ورزشی به تکمیل کل این مجموعه‌‌ ورزشی کمک کرد، علاوه بر کاهش هزینه‌های تیم ملی، این شهرستان به دلیل ارتفاع خوب برای ورزش مطلوب است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوهای تیم ملی شهرستان بروجن ظرفیت ها ورزشی بروجن اماکن ورزشی تیم ملی خوب ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان