Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، ترکیه و امارات در جریان سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی، تعدادی توافقنامه همکاری، یادداشت تفاهم و پروتکل‌های امضا شده توسط طرف‌های متعدد در دو کشور را مبادله کردند.

خبرگزاری امارات اعلام کرد که «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و اردوغان در تبادل این قراردادها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری اعلام کرد که هدف از امضای قراردادهای مذکور، تقویت همکاری‌ها و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور است و شامل زمینه‌های سرمایه گذاری، بهداشت و کشاورزی، علاوه بر حمل و نقل، صنایع، فناوری‌های پیشرفته،، فرهنگ، جوانان و... است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه به دعوت محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی، یک سفر رسمی به امارات متحده عربی انجام داده است.

اردوغان قرار است امروز سه شنبه با سفر به دبی از نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» هم دیدن کند. سوم آذرماه سال جاری بود که محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی به دعوت رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به آنکارا رفت تا آنها بعد از ۱۰ سال یک بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور ترکیه محمد بن زاید ال نهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وزارت امور خارجه سودان عدم حمایت ابوظبی از نیروهای واکنش سریع را کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در این کشور دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چندی قبل سودان با متهم کردن امارات به حمایت تسلیحاتی از نیروهای واکنش سریع به شورای امنیت شکایت کرد. ابوظبی در سازمان ملل رسما این اتهام را رد کرد و وزارت امور خارجه امارات یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان یافتن نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شد و اعلام کرد: ابوظبی خواهان حل و فصل بحران داخلی سودان از طریق سیاسی و تشکیل یک دولت مدنی در آن کشور است.

وزارت امور خارجه سودان در واکنش به این بیانیه اعلام کرد: عدم حمایت تسلیحاتی ابوظبی از نیروهای واکنش سریع کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان است.

در بیانیه وزارت امورخارجه سودان آمده‌است: وزارت امورخارجه امارات می‌داند که کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان این است که دولت ابوظبی ارسال سلاح و مزدور به نیروهای واکنش سریع را متوقف کند بویژه هنگامی که روشن شده نیروهای واکنش سریع نمی‌تواند در مقابل ارتش مورد حمایت مردم مقاومت کند.

جنگ لفظی سودان علیه امارات

به نوشته روزنامه سودان تریبون، این وزارت خانه در بیانیه خود تصریح کرد: جهان از نقش امارات در نبرد تحمیلی بر سودان آگاه است و می‌داند ابوظبی از نیروهای واکنش سریع حمایت می‌کند که این نیروها بدترین جنایات را علیه شهروندان سودانی مرتکب شده‌اند.

وزارت امور خارجه سودان بیانیه همتای اماراتی خود را ریختن اشک تمساح برای قربانی خواند و از شورای امنیت خواست تا تدابیر لازم را برای پایبندی ابوظبی به قوانین بین‌المللی اتخاذ کند و به خصومت امارات علیه سودان و مردم آن پایان دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد