Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: حاج قربانعلی با یتیمی بزرگ شد و انسان خودساخته‌ای بود که زندگی خود را از صفر شروع کرد و با دایر کردن اولین کارخانه یخ شهرکرد، وارد کار اقتصادی شد.

وی ادامه داد: این خیر تمام زندگی خود را از باب‌الحوائج حضرت عباس(ع) می‌‌دانست و اولین مدرسه‌ای که احداث کرد نیز باب‌الحوائج نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی افزود: حاج قربانعلی در هرجایی از استان که نیازی حس می‌شد، بی‌نام و نشان شروع به فعالیت می‌کرد و در قید نام و مکان نبود.

وی با بیان اینکه شادی و آسایش مردم آرزوی همیشگی این پدر نیک‌اندیش بوده‌است، اظهارداشت: این خیر فعال در حوزه بهداشت و درمان، مدرسه‌سازی و مسکن‌سازی در سن ۸۴ سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

رئیسی با اشاره به اینکه این خیر نیک‌اندیش ۳۷ پروژه خیری در حوزه‌های مختلف به ثمر رسانده‌است، تصریح کرد: از جمله اقدامات حاج قربانعلی می‌توان به ارسال تجهیزات به جبهه در دوران جنگ تحمیلی، احداث مدرسه باب‌الحوائج شهرکرد، خوابگاه و ساختمان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شهرکرد، مشارکت در ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای، مشارکت در احداث مرکز فوق‌تخصصی زنان و کلینیک ناباروری حضرت‌زهرا(س) و مشارکت در ساخت مرکز اورژانس لردگان اشاره کرد.

وی در خصوص سایر خدمات این خیر شهرکردی توضیح داد: ساخت وضوخانه و سالن چندمنظوره مرحومه جواهر رئیسی دهکردی، مشارکت در بانک‌داری اجتماعی و سپرده‌گذاری ویژه، احداث آموزشگاه فضه‌خاتون رئیسی دهکردی، احداث دارالقرآن و بازسازی مدرسه بشارت در فرخشهر، احداث قطعه خیرین مدرسه‌سازی، مشارکت در ساخت مسکن خانواده‌های بی‌بضاعت، خرید تابلو هوشمند و تجهیزات برای مدارس، خرید تجهیزات برای کلانتری شهرکرد، کمک به خانواده‌های زندانیان استان، تقبل هزینه تحصیل برخی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت و مشارکت در خرید ضریح مطهر امام‌زادگان حمزه و قاسم(ع) اشترجان اصفهان برخی از اقدام خیری مرحوم رئیسی بود.

وی با بیان اینکه پیکر پاک این مرحوم امروز ساعت ۱۰ صبح در قطعه ۴ آرامستان بهشت رحمت شهرکرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاک سپرده‌شد، افزود: پنجشنبه ۲۸ بهمن از ساعت یک‌ونیم عصر، مراسم این مرحوم در بهشت رحمت برگزار خواهدشد.

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: خیر شهرکردی فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران