Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:08:10 GMT

۵۳ مورد تصرف ساحل در استان بوشهر شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۱۴۵۸

۵۳ مورد تصرف ساحل در استان بوشهر شناسایی شده است

غلامرضا منتظری روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: ۴۱ مورد از این تصرفات در حوزه پارس جنوبی است.

وی بیان کرد: با دستور رئیس‌جمهور شناسایی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی که ساحل را تصرف کرده‌اند انجام و پس از جمع‌بندی نهایی تا پایان این هفته به دادستانی اعلام و با دستور دادستانی حکم تخریب و رفع تصرف اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری اضافه کرد: دستور اخیر رئیس جمهور در خصوص رفع تصرف دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متر دریا اَهرُم قانونی خوبی است که می تواند به ما بعنوان مجریان قانون در خصوص آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا کمک شایانی کند.

وی با اشاره به این‌که مناطبع طبیعی استان بوشهر همواره برای حفاظت از سواحل تلاش کرده است، افزود: در سال‌های گذشته ۳۶ مورد به مساحت ۱۴۴ هکتار از تصرفات اشخاص حقوقی و حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا شناسایی و تشکیل پرونده شد که ۱۱ مورد آن به مساحت ۴.۴ هکتار با صدور رای دادگاه رفع تصرف شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

منتظری با اشاره به تعیین حریم ۶۰ متری ۷۰۷ کیلومتر از ساحل استان بوشهر اظهار کرد: تعداد پلاک‌های ساحلی کاداستر در مجموع ۹۳پلاک به مساحت ۳۶۹هزار و ۹۰۰ هکتار است که ۲۰۲ فقره سند به مساحت ۲۲۵ هزار و ۴۹ هکتار صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۸۵ پلاک ساحلی دارای حریم ۶۰ متری به مساحت ۲هزار و ۹۱۲ هکتار است که برای ۷۹ پلاک به مساحت ۲هزار و ۷۳۲ هکتار سند تک برگ صادر شده و ۶ پلاک باقی مانده نیز تثبیت انجام و صدور سند در دست اقدام است.

منتظری گفت: متولی حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا در بیرون شهرها منابع طبیعی، درون شهرها راه و شهرسازی و در حوزه انرژی سازمان منطقه ویژه قتصادی انرژی پارس است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از مردم و نهادهای دولتی خواست که هرگز بدون پیمودن فرآیند قانونی و با حفظ حریم ۶۰ متری در نزدیکی دریا تصرفی نداشته باشند.

.


 

برچسب‌ها بوشهر میدان گازی پارس جنوبی منابع طبیعی و آبخیزداری قلع و قمع سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر میدان گازی پارس جنوبی منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر میدان گازی پارس جنوبی منابع طبیعی و آبخیزداری قلع و قمع حریم ۶۰ متری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد