Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@00:49:11 GMT

باید از کار بزرگ «مردان مرد» درس گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۲۷۶۰

باید از کار بزرگ «مردان مرد» درس گرفت

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: در این مراسم که در راستای تجلیل از خدمتگزاران شهری، در سالن همایش‌های سینما بهاران برگزار شد، «حسین نظری» معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، «رضا شنگی» شهردار منطقه، برخی از مسئولان شهری و منطقه‌ای و تعداد زیادی از نیروهای خدمات شهری حضور داشتند.

در این مراسم معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: «سرپنجه‌های اصلی خدمات شهرداری، شما عزیزان هستید که اصل خدمت به مردم را افرادی مثل شما زحمتکشان انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«حسین نظری» با بیان اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم و این ایام یکسری زحمت برای شما عزیزان دارد، ادامه داد: «ما از افتتاح پروژه‌های مختلف به عنوان کار بزرگ یاد می‌کنیم، در حالی که با نگاه به تاریخ، به این نتیجه می‌رسیم که این کارها بزرگ نبوده است. کار بزرگ، کار شما مردان مرد است. درست زندگی کردن شما زحمتکشان، کار بزرگی است و باید از شما درس گرفت که با این زحمت کار می‌کنید و به غیر از کار و کسب درآمد حلال، به مسئله دیگری فکر نمی‌کنید.»
وی با اشاره به اینکه کار بزرگ، همان اخلاق است، گفت: «کار بزرگ، کاری است که برای خدا انجام می‌شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر کار برای رضای خدا انجام شود، سر سوزنی به هدر نمی‌رود.»

نظری با اشاره به زحمات شبانه‌روزی خدمتگزاران شهری گفت: «شما عزیزان در دل شب و ابتدای صبح و وقت و بی‌وقت در گوشه و کنار شهر، زحمت‌های مختلفی می‌کشید که شاید این زحمت‌های شما دیده نشود، اما کسی که باید این زحمت‌ها را ببیند، می‌بینید و مطمئن باشید سر سوزنی از زحمت‌های شما به هدر نمی‌رود.»

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هر شخصی در هر رده‌ای که قرار گرفته، باید گره‌گشای مردم باشد، تصریح کرد: «خواهش می کنم کارمحوری، سرلوحه کار و حرکت قرار گیرد. آنچه باید به دنبال آن بود، اخلاق نیکو و اخلاق‌محوری است. در حال حاضر جامعه ما کمبود امکانات زیادی مثل پل و اتوبان ندارد، هر چند که وظیفه شهرداری ارائه خدمات شهری است، اما جا افتادن و بالارفتن مقام اخلاق و عمل کردن به اخلاق، کمبود جامعه ماست. اگر اخلاق در جامعه حاکم شود، بسیاری از مسائل ما برطرف می‌شود. البته تذکر این مسائل در ابتدا به خود بنده است. بنابراین باید روزبه‌روز زوایای اخلاقی خود را پیدا کنیم و اگر عیوبی وجود دارد، آن را اصلاح کرد.»
نظری افزود: «بی‌اخلاقی کردن در مقابل بی‌اخلاقی و مقابله به مثل با آن صحیح نیست. اخلاق‌مداری یعنی در مقابل ناملایمتی و بی‌احترامی، با احترام برخورد کردن است. بنابراین اگر در جایی مردم از دست ما خادمین خود گلایه‌مند بودند، باید با آنها بااخلاق رفتار کرد و پاسخ داد.»
شهردار منطقه۱۷ هم در این مراسم گفت: «در حدیث معروفی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که عبادت ۱۰جزء دارد که ۹جزء آن کار و تلاش برای کسب رزق و روزی حلال است.»

«رضا شنگی» با اشاره به خدمات خدمتگزاران شهری گفت: «امروز همه شهروندان تهرانی، آرامش خود را هنگام خروج از منزل مدیون دستان زحمتکش و تلاش شبانه روزی شما عزیزان هستند که شهر را در پاکیزگی خوبی مشاهده می‌کنند.»
در این مراسم از تعدادی از خدمتگزاران شهری تقدیر شد.
 

کد خبر 657652 برچسب‌ها خدمات شهری منطقه ۱۷

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری منطقه ۱۷ شما عزیزان کار بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری و روز معلم، نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور استان خوزستان با موضوع نقش اخلاق بر موفقیت استاد در در سالن جلسات ستاد دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست، حجت الاسلام نبوی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در  دانشگاه پیام نور، در ابتدا با اشاره به عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایت  رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، این عملیات را غرورآفرین و مایه مباهات و افتخار بیان کرد. 

وی در ادامه به بیان اهمیت موضوع نشست پرداخته و اخلاق را یکی از مؤلفه‌های مهم در زمینه معلمی معرفی کرد.

حجت الاسلام نبوی  با بیان مثال‌ها و داستان‌هایی در خصوص اهمیت اخلاق عملی بر تاثیرگذاری بر مخاطب، التزام به اخلاق عملی استاد در برخورد با مخاطبین خود را گامی مهم و موثر بر جذب مخاطب دانشگاهی خصوصا جوانان دانشجو دانست.

وی ضمن تقدیر از زحمات اساتید دانشگاه و تبریک فرارسیدن روز معلم، از همه اساتید درخواست نمود تا هر زمانی از کلاس‌های درسی خود را (هر چند کوتاه) برای بیان مطالب دینی و معنوی جهت آشنایی و معرفت هر چه، بیشتر دانشجویان با معارف الهی اختصاص دهند.

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • لیموچی: شکست پرسپولیس را مدیون هوادارانیم
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان