Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاح این آزمایشگاه با بیان اینکه روش‌های محاسباتی کمومتریکس روش‌هایی مبتنی بر تجزیه و تحلیل آماری و ریاضی داده‌های شیمیایی هستند، گفت: این روش‌ها به عنوان روش‌هایی کارآمد برای خلاصه کردن اطلاعات مفید از یک سری داده­ مشخص و پیش‌بینی سری دیگر از داده‌ها شناخته می‌­شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عبدالله برهانی‌فر افزود: داده‌های به دست آمده از روش‌های اندازه‌ گیری کمی یا کیفی توسط تکنیک‌های آماری و ریاضی بکار رفته در روش‌های کمومتریکس به اطلاعات ارزشمندی تبدیل می‌شود که بر اساس این اطلاعات، آگاهی و دانش بر فرایند شیمیایی افزایش یافته و سبب فهم و درک درست و تصمیم‌گیری صحیح می‌گردد.

 وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این آزمایشگاه گفت: استفاده از روش‌های کمومتریکس در تحلیل تجزیه و تفسیر نتایج و در فرایند آنالیز یک ماده از چنان اهمیتی برخوردار است که سال‌هاست یک گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شیمی تجزیه یا به عنوان یک رشته مستقل در بسیاری از مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های بین‌المللی تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مجلات معتبر در حوزه تخصصی آنالیز مواد شیمیایی مانند Analyst ، Analytical Chemistry، AOAC  و مجلات معتبر بین‌المللی در حوزه‌های تخصصی نیز مقالات و تحقیقات مرتبط با کمومتریکس را پوشش می‌دهند.

برهانی‌فر با بیان اینکه ژورنال‌ های chemometrics and intelligent laboratory systems و Journal of Chemometrics به طور کاملا اختصاصی فقط در زمینه انواع روش‌های کمومتریکس و کاربرد آنها فعالیت می‌ کنند، اظهارکرد: هدف استفاده از روش‌­های کمومتریکس، بهبود بخشیدن به فرآیندهای اندازه‌­گیری و استخراج اطلاعات شیمیایی مفیدتر از داده‌های اندازه‌­گیری شده فیزیکی و شیمیایی می‌باشد.

رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی افزود: استفاده از روش‌ های کمومتریکس به درک مکانیسم فرآیندهای مختلف شیمیایی، کشف و توسعه مواد جدید، کاهش هزینه‌ های آزمایش­‌های شیمیایی، افزایش دقت و صحت داده‌­ها، صرفه‌ جویی در زمان و هزینه‌ ها، حفظ محیط زیست و توسعه زمینه‌های دیگر شیمی کمک بسیار زیادی می‌کند.

برهانی‌فر گفت: همچنین هودهای کارآمد و به روز ضدخوردگی و دارای موتورهای مکنده­ قابل تنظیم بر روی سکوهای آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های شیمی دانشکده نصب شده است.

او افزود: برای راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه کمومتریکس گروه شیمی و نصب و بروزسانی هودها حدود ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل دانشگاه دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل دانشگاه دانشگاه محقق اردبیلی داده ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن‌های علمی دانشجویی مدیریت، روانشناسی و استارتاپ دانشگاه شهید چمران اهواز در نظر دارد هر هفته در دانشکده اقتصاد این دانشگاه سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه از سلسله برگزاری این کارگاه ها فردا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با تدریس میلاد الاسوند، مخترع چندین اختراع ملی و بین‌المللی، مشاور ثبت اختراع و مالکیت فکری ایده های تجاری و کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار برگزار می شود.

روش های طراحی خدمات و محصولات جدید، تکنیک‌های ایده پردازی روز دیاگرام دانکر، اسکمپر، تریز و ایده پردازی برای ثبت اختراع از جمله سرفصل های این کارگاه است.

همچنین دومین جلسه از سلسله برگزاری این کارگاه‌ ها با تدریس عبدالهادی درزیان عزیزی؛ عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز و مشاور کسب و کار دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

 راه اندازی کسب و کار از ایده تا پدیده، ارزیابی ایده کسب و کار، مدل های کسب و کار و انواع آن، بوم کسب و کار و تمرین و جمع بندی از جمله سرفصل های این دوره است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان اردبیلی در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟