Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرماندار شهرستان سنندج در دیدار با اعضای موسسه زانیاران کتاب یار سنندج از اهتمام ویژه آنان برای ثبت سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران تقدیر کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: نقش نهادهای مردمی در این روند بسیار پررنگ است و باید بستر فعالیت آنان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با بیان اینکه کسب این افتخار برای سنندج بدون همراهی نهادهای مردمی محقق نمیشد، گفت: زانیاران کتاب یار به عنوان اعضای تیم اجرایی پایتخت کتاب ایران بسیار موفق عمل کردند.

فرماندار سنندج از آمادگی کامل برای حمایت از اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی در مناطق مختلف سنندج خبر داد و افزود: در اجرای طرح های آموزشی توجه ویژه ای باید به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار داشت.

محمد اصلانی مدیرمسئول موسسه زانیاران کتاب یار سنندج نیز در این دیدار با اشاره به هدف‌گذاری این مجموعه فرهنگی برای ارتقای سرانه مطالعه در کردستان، بیان داشت: توسعه و تجهیز کتابخانه های مناطق کم برخوردار و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه از مهمترین رویکردهای زانیاران کتاب یار سنندج است.

اصلانی با تاکید بر لزوم همراهی دستگاه های فرهنگی برای کمک به ارتقای سرانه مطالعه، افزود: بسترسازی دولت برای نقش آفرینی نهادهای مدنی می تواند به شکوفایی این حوزه کمک نماید.

وی گفت: انتخاب سنندج به عنوان  پایتخت کتاب ایران باید سیاست های فرهنگی را به سوی ارتقای فرهنگ مطالعه و حمایت از زیرساخت های این حوزه سوق دهد.

اصلانی از فعالسازی دبیرخانه این برند و تهیه دستورکار برای حرکت در مسیر توسعه کتابخوانی در سنندج خبر داد.

کد خبر 1603869

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان پایتخت کتاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود. این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز هشتم اردیبهشت متنی در سپهر رایانه (فضای مجازی) منتشر و اعلام کرد: «علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد