Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، علی محمد قادری صبح امروز در جلسه شورای اداری و دیدار با کارکنان بهزیستی این استان، گفت: با اشاره به اینکه یک میلیون و 800 هزار معلول در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: 2هزار و870 میلیارد تومان اعتبار برای سال ِآینده این سازمان به مجلس ارائه شده که این میزان جوابگوی نیازها و برنامه‌های این نهاد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بهزیستی افزود: درست است که بودجه پیشنهادی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما ما نمی‌توانیم با این میزان برنامه‌های حمایتی از جامعه تحت پوشش را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: از این رو خیران بازوان توانمند خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند.

قادری به کمبود اعتبارات به عنوان یکی از مهمترین مشکلات برای خدمت‌رسانی بهتر و توانمندسازی جامعه هدف اشاره و اضافه کرد: باید از تمام ظرفیت‌های خیران، موسسات خیریه، همچنین املاک و منابعی که به عنوان سرمایه دراختیار سازمان است برای ارائه خدمت بهتر و مطلوبتر برای جامعه هدف استفاده شود.

وی توضیح داد: اعتباری که برای حمایت از معلولان در نظر گرفته شده، پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست و باید از ظرفیت خیران، به عنوان منابع خوب، مولد و تاثیرگذار و بازوان توانمند بهزیستی استفاده شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، گفت: باید فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سازمان برای مردم و جامعه هدف تبیین و تشریح شود .

وی به استفاده از ظرفیت و توان متخصصان برای رفع نیازهای جامعه هدف تاکید کرد و افزود: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در سطح استان باید برای ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف استفاده شود تا قدرت نه گفتن و نگاه منفی‌گویی در سازمان کم شود.

قادری ادامه داد: بروز آسیب‌های اجتماعی، مشکلات و وقایع مختلف در همه خانواده‌ها ممکن است رخ دهد و باید برای رفع و یا جلوگیری از این آسیب‌ها  برنامه ریزی دقیق و مدون انجام شود.

وی گفت: بهزیستی باید یک سازمان بهره‌ور باشد و با نگاه تحول‌‌گرایی به سوی کارآمدی و مردمی بودن پیش رود و از ظرفیت دولت الکترونیک برای خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف استفاده کند.

ساختار حمایتی و تخصصی بهزیستی باید بومی سازی شود

رییس سازمان بهزیستی کشور بر بومی‌سازی ساختارهای حمایتی و تخصصی بهزیستی برای ارائه خدمت بهتر درمناطق مختلف کشور تاکید کرد و گفت: دستورالعمل‌ها و برنامه‌های حمایتی و تخصصی باید براساس طرح‌ها و برنامه‌های بومی در مناطق مختلف کشور و براساس مشکلات و آسیب‌های موجود در هر منطقه تهیه و تدوین شود.

وی اظهارداشت: اشتغال، معیشت و مسکن سه راهبردی اصلی سازمان بهزیستی است و باید برای بازتوانی و  ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام شود .

قادری افزود: هم اکنون بخش زیادی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف در قالب مستمری است که باید این رویکرد تغییر و در جهت تواتمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: رییس سازمان بهزیستی کشور علی محمد قادری توانمندسازی معلولان چهارمحال و بختیاری سازمان بهزیستی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است

فرمانده فراجا با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع اجتماعی و فرهنگی است، اما هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان در نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی اظهار کرد: در ابتدا خیرمقدم و خوش آمد می‌گویم به کسانی که در دورانی در سنگر دفاع مقدس همراهشان بودیم و امروز نیز در سنگری دیگر برای آبادانی کشور در کنار آنها هستیم.

وی با بیان اینکه شغل حساس و سختی بر عهده معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار دارد که بتوانند به نوعی تمشیت کنند که ثمرات آن برای سازمان‌ها و مردم باشد، افزود: دقت در انجام وظیفه با حساسیت و رعایت سر فصل‌ها سودی حاصل می‌کند که ثمرات آن امنیت روانی جامعه را فراهم و ماحصل آن برای مردم مفید است، امروز امنیت در همه کشورها دارای ابعاد مختلفی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی اولویت‌های آن تغییر می‌کند و این ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جانی است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از کارویژه‌های هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.

سردار رادان با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع اجتماعی و فرهنگی است، اما هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست، افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تأثیرگذار همه این‌ها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهد هستند که دشمن تا پشت در خانه‌های ما آمدند و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم، امروز فراجا ۴۰ مأموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این مأموریت‌ها ۱۰ تا ۱۵ پیش نیاز دارد، یعنی باید این‌ها باشد تا بتوان آن ۴۰ مأموریت را به درستی انجام داد و یکی از آنها برخورد با بی‌حجابی است.

کد خبر 751137

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • مد خوب، مد بد!
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند