Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:16:08 GMT

سیاست دوگانه آمریکا در قبال پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۸۷۸۲

سیاست دوگانه آمریکا در قبال پاکستان

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از اظهارات جدید «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا نوشتند که واشنگتن، تعامل با اسلام‌آباد را آخرین گزینه برای پیشبرد مسائل افغانستان می‌داند، موضوعی که دولتمردان پاکستانی سال‌ها به آن معترض هستند و می‌گویند: آمریکا تنها برای رسیدگی به چالش افغانستان در کنار پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عمران‌خان» که پیش از به دست گرفتن سکان نخست وزیری در پاکستان مخالف صریح سیاست‌های آمریکا در منطقه، یورش به افغانستان و منتقد مشارکت اسلام‌آباد در جنگ به اصطلاح تروریسم به سرکردگی واشنگتن بود، اکنون نیز رویکرد کاخ سفید در قبال افغانستان و متهم شناختن پاکستان را به سخره گرفته و معتقد است که حضور آمریکایی‌ها در افغانستان تروریسم را گسترش داد.

براساس این گزارش، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان طی سخنانی در نشست موسسه صلح ایالات متحده ضمن ادعای همکاری نزدیک با پاکستان به این امر اذعان کرد که روابط با اسلام‌آباد به دلیل وضعیت افغانستان است و ما چاره‌ای جز همکاری با پاکستانی‌ها نداریم.

وی با اذعان به همکاری اسلام‌آباد برای رسیدن به توافق صلح دوحه با طالبان و برقراری روابط سازنده با پاکستان، از آنچه عدم توجه پاکستان به پیشنهادات (مطالبات) خواند، گلایه کرد.

توماس وست مدعی شد که پاکستانی‌ها به پیشنهادات آمریکا توجهی نمی‌کنند، و اگر آنان برخی از این گام‌ها را به شیوه‌ای معنادارتر و منسجم‌تر بردارند، روابط دو کشور امروز در جای دیگری قرار می‌گرفت.

نماینده ویژه کاخ سفید درحالی از عدم همکاری موثر اسلام‌آباد می‌گوید که کشورش سال‌ها با انجام عملیات‌ پهپادی در قلمروی پاکستان جان صدها غیرنظامی را به بهانه مبارزه با تروریسم گرفت، حملاتی که همواره از سوی دولت و مردم پاکستان محکوم بود و حتی عمران‌خان طی مصاحبه اخیر خود با یک رسانه چینی از دولت جوبایدن خواست تا در سیاست عملیات پهپادی تجدید نظر کند.

نماینده ویژه آمریکا افزود که کشورش درپی همکاری با پاکستان درخصوص افغانستان و دیگر موضوعات است. درحالی که مقامات اسلام‌آباد خواستار روابطی فراتر از نیازهای امنیتی و تحولات افغانستان با ایالات متحده هستند و تاکید می‌کنند که آمریکا نباید در روابط با ما تنها درصدد رفع نیازهای امنیتی و پنهان کردن شکست خود در افغانستان باشد بلکه پاکستان خواستار روابط پایاپای و مشارکت در بخش‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری است.

برچسب‌ها پاکستان ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان پاکستان ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان نماینده ویژه اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید

ماموستا ملامحمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی با اشاره به اینکه جهان اسلام و دولت‌های مسلمان در قبال مسئله غزه همچنان سکوت پیشه کرده‌اند، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و در این مدت مجامع حقوق بشری و کشورهای اسلامی سکوت خفت باری پیشه کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر ادامه داد: بی‌گمان این سکوت و بی‌تفاوتی جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی بر گستاخی رژیم صهیونیستی خواهد افزود و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور زبانه‌ها و شعله‌های این آتش و نسل کشی به دیگر کشورهای جهان اسلام کشیده خواهد شد.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بی‌تفاوتی امروز مسلمین در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه دیر یا زور گریبان مسلمین را می‌گیرد بنابراین این بی‌تفاوتی نه تنها حاشیه امنی برای کشورهای مسلمان نخواهد بود بلکه خود می‌تواند آغازی بر شعله‌ورتر شدن آتش جنگ و خونریزی در منطقه گردد.
 
این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمعات دانشجویی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر حمایت از مردم غزه، گفت: امروز صدای مظلومیت مردم غزه در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی شنیده می‌شود و به عینه شاهدیم که معترضان به این جنایات و نسل‌کشی‌ها چگونه توسط پلیس آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و حامی حقوق بشر و آزادی بیان سرکوب می‌شوند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر افزود: الهی محقق خواهد شد و بی‌گمان فلسطین از آن ملت فلسطین خواهد بود و این از وعده‌های خداوند متعال می‌باشد بنابراین بهتر است که جهان اسلام این واقعیت را بپذیرد و از پیله‌ای که به دور خود پیچیده است بیرون بیاید و در مقابل رژیم صهیونیستی عملاً وارد میدان مبارزه شود.
 
ماموستا محمودی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های آزادی‌خواهانه خود از همان روزهای نخستین تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، در عمل نشان داد که حامی ملت مظلوم غزه و فلسطین است بنابراین شایسته می‌باشد که دیگر دولت‌های اسلامی سیاست‌های آزادیخواهانه ایران اسلامی را برای خود سرمشق قرار دهند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است