Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - قائم مقام شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی بوشهر با اشاره به انتصاب مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: این منطقه آزاد با رویکرد فناوری و تکنولوژی دیجیتالی معرفی شود. - اخبار استانها -

ندیر پورجم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بوشهر اظهار داشت: معیشت بیشتر مردم ساحل‌نشین بوشهر از طریق دریا و تجارت دریایی است که آغاز به کار منطقه آزاد نقش مهمی در رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی بوشهر افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری را یکی از اهداف مهم ایجاد مناطق آزاد دانست و تصریح کرد: مناطق آزاد برای دستیابی به هدف سه گانه شامل افزایش تجارت ارتقا تکنولوژی و افزایش سرمایه‌گذاری طراحی شده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بوشهر با بررسی مناطق آزاد برخی کشورها خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم‌ تاکنون در  این امر موفق نبودیم با نگاه اجمالی به مناطق آزاد برتر دنیا مانند منطقه آزاد تجاری دبی، لهستان و مجمع جزایر بنادر اروپا می‌بینیم که استقرار و طراحی براساس تکنولوژی دیجیتالی برای هدف اولیه افزایش تجارت و استقرار تکنولوژی و ایجاد فضای مناسب برای شرکت‌های که مبتنی بر تکنولوژی‌های هایتک فعالیت می‌کنند سبب افزایش تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری شده است.

پورجم با بیان اینکه ترکیه با داشتن 102 منطقه آزاد در غرب آسیا دارای رتبه اول است افزود: این کشور بهره‌برداری بسیار خوبی از  استقرار فناوری و تکنولوژی هایتک برده است.

وی با اشاره به انتصاب مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: در راستای برنامه‌ریزی برای منطقه آزاد بوشهر این منطقه آزاد با رویکرد فناوری و تکنولوژی دیجیتالی معرفی و تمام برنامه‌ها به سمت فعالیت و فناوری دیجیتال هدایت شود.

قائم مقام شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی بوشهر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای سرمایه‌گذاری خارجی باید توجه ویژه شود و هر منطقه آزاد تجاری و صنعتی بدون سرمایه‌گذاری خارجی موفق نمی‌شود که باید به‌صورت جدی به این‌ مهم پرداخته و مشکلات این حوزه برطرف شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر منصوب شداستاندار بوشهر: 26 هزار هکتار زمین برای منطقه آزاد بوشهر تعیین شدسعید محمد در گفت‌وگو با تسنیم: اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تا پایان سال مصوب می‌شود

پورجم اضافه کرد: در مورد نحوه مالکیت و مدیریت مناطق آزاد در 2 دهه اخیر در دنیا نشان داده اگر مدیریت و مالکیت به بخش خصوصی واگذار شود توانمندتر و بسیار بهتر از بخش دولتی عمل می‌کند و این مهم در دنیا سبب رشد مناطق آزاد شده است و انتظار می‌رود این نگاه و رویکرد در مناطق آزاد تجاری صنعتی دیده شود و تا شاهد رشد و توسعه تجارت و بازرگانی باشیم.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکنولوژی دیجیتالی فناوری و تکنولوژی منطقه آزاد بوشهر منطقه آزاد تجاری افزایش تجارت سرمایه گذاری مناطق آزاد بخش خصوصی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد اروند در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد