Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر نارسیس قهرمانی گفت: در صورتی که افراد بر علیه بیماری کرونا به طور کامل واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به امیکرون، بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است.

او گفت: اگر فرد واکسن نزده باشد و یا دوره ایمنی حاصل از واکسیناسیون را سپری کرده باشد (از زمان دریافت دز دوم بیش از ۴ تا ۵ ماه گذشته است) علائم شدیدتری را پیدا می‌کند و حتی می‌تواند منجر به بستری نیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان داده است که پس از ۴ تا ۵ ماه از دریافت دز دوم، سطح ایمنی بدن به شدت افت می‌کند و تزریق دز سوم به طور قابل توجهی سطح ایمنی و آنتی بادی‌ها را افزایش می‌دهد.

پزشک متخصص عفونی مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: بیماران بستری بیشتر افرادی هستند که یا واکسن نزده اند و یا دوره ایمنی واکسن آن‌ها به اتمام رسیده است، همچنین یافته‌ها نشان داده است ۹۰ درصد جانباختگان ناشی از امیکرون در برخی کشور‌های دنیا در افرادی است که غیر واکسینه بوده اند یا دوره ایمنی واکسن آن‌ها به اتمام رسیده است.

او گفت: امیکرون سرعت انتشار بسیار بالایی نسبت به سویه‌های قبلی دارد، سرعت انتشار این ویروس را با انتشار سرخک مقایسه کرده اند، سرخک از نوع ویروس‌هایی است که با شدت بالایی سرایت کننده است و اگر فردی در معرض قرار گیرد، به طور حتم تا ۹۹ درصد قابل انتقال است.

در حال حاضر، واکسیناسیون کامل به شرایطی اطلاق می‌شود که فرد هر ۳ دز واکسن را دریافت کرده باشد. در کشور ایران هم افرادی که ۳ ماه از زمان دریافت واکسن دز دوم آن‌ها گذشته است می‌توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا امیکرون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید