Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: براساس سیاست های کلی ابلاغی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، الگوی مهاجرت مطلوب به مناطقی که ظرفیت جذب جمعیت دارند؛ باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایران آنلاین، دکتر احمد وحیدی در نشست شورای اجتماعی کشور که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: مهاجرت یکی از موضوعات مهم  اجتماعی در کشور است که نیازمند تدبیر صحیح و عالمانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور گفت: مهاجرت در ذیل سیاست های جمعیتی  مطرح می شود و از این رو به کارگیری مدیریت دقیق و علمی در این خصوص ضرورت دارد.
دکتر وحیدی اضافه کرد: در نظر داشته باشیم که با توجه به تنوع قومی و مذهبی در ایران  مهاجرت از بخش هایی از کشور به بخش های دیگر می تواند به تحکیم هویت ملی و وفاق اجتماعی کمک کند.
وی ادامه داد: با این حال نباید مهاجرت به رویه ای یک طرفه و صرفا در مقاصد مشخص نظیر کلان شهرهای کشور اتفاق بیفتد.
جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: روند مهاجرت باید با فضای سرزمینی و ظرفیت زیستی هر منطقه متناسب شود.
دکتر وحیدی بر توجه جدی به منویات  رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در این زمینه تاکید کرد و گفت: حفظ و جذب جمعیت در مناطق روستایی و به خصوص نقاط مرزی کشور به صورت جدی دنبال شود.
وی  رسیدگی به وضعیت ساکنان مناطق مرزی را خواستار شد و آنها را حافظ و نگهبان سرزمین و تمامیت ارضی کشور دانست.
وزیر کشور در  پایان با اشاره به اینکه نیازمند تحقیقات و پیمایش های علمی متقن در مساله مهاجرت در کشور هستیم بر همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه جمعیت شناسی با توجه به نیاز کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد