Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: آنچه باعث شده برخی افراد از سبک زندگی اسلامی و معنویت خدامحور فاصله بگیرند، تصویر مخدوشی است که از خداوند ارائه شده است. - اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بر ضرورت شناخت صحیح از خدای متعال و فرار از اعمال ناشایست و گناهان به سمت خدای متعال تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس سبک زندگی اسلامی ضمن ابراز تأسف از اینکه در شناخت خدای متعال و مهربان دچار اشتباهات جدی شده‌ایم، گفت: اشتباه ما، انسان‌ها، این است که گمان کردیم در مقابل خدا قرار گرفته‌ایم و خداوند تنها به‌عنوان قانونگذار، قوانینی را وضع کرده و مترصد اعمال قانون بوده تا ما را به جهنم عذاب کند یا به بهشت ببرد.

او تصریح کرد: این رویکرد که سهمی از حقیقت دارد، باعث شده نگرش ما و تصویری که از خداوند داریم، ‌تصویر مخدوشی باشد.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه درک نادرست از حقایق منجر به موضع‌گیری‌های غلط می‌شود، ‌گفت: وقتی تصویر انسان از خدا مخدوش باشد، معنویتی که مترتب بر آن تصویر شکل می‌گیرد نیز معنویت درخوری نخواهد بود. این در حالی است که اگر تعریف و نگرش ما نسبت به خداوند تغییر کرده و تصحیح شود، معنویتی که خداوند در آن محور است، اصلاح خواهد شد.

 

دعوت به زندگی| از تأمل در دعاهای رجب، شعبان و رمضان تا معنادهی به سبک زندگی + فیلمدعوت به زندگی | توصیه مهم آیت الله بهجت(ره) درباره بزرگداشت ماه رجب و شعبان + فیلمدعوت به زندگی| مدل معنویت اسلامی در سبک زندگی باید از متن قرآن و دعا کشف شود + فیلمدعوت به زندگی| چگونه در متن سبک زندگی کسب معنویت کنیم؟ + فیلم

 

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: شک نداریم که نظام عذاب و پاداش  وجود دارد و انسان‌ها بنا بر اعمال خود یا بهشتی خواهند بود یا جهنمی. همچنین عذاب الهی یک واقعیت غیر قابل تردید است و کسی که در عذاب الهی تردید کند، از دایره دین‌داری بیرون است. اما این مطلب، به آن معنا نیست که خداوند از عذاب ما لذت می‌برد؛ همچنان‌که به این معنا نیست که انسان باید از خدا فرار کند.

او با تأکید بر اینکه خداوند مهربان و حامی اصلاً ترسناک نیست، خاطرنشان کرد: خداوند عین رحمت و مهربانی است و اینکه در آیات قرآن آمده و آیت الله جوادی آملی نیز در تفسیر بیان می‌کند، عظمت خداوند است؛ نه اینکه لازم است انسان از خدا بترسد و از او فرار کند. اتفاقاً در قرآن تصریح می‌فرماید که «ففروا إلی الله؛ به سمت خدا فرار کنید».

رئیس معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر چیزی ترسناک است، اعمال ما و هر چیزی غیر از خداست، اظهار داشت: خدا آن حقیقتی است که در ارتباط با او زندگی انسان معنا پیدا می‌کند. خدا یک حقیقت حامی است و اگر آیات عذاب بیان شده و عذاب هم حقیقت دارد، برای این نیست که خداوند از عذاب کردن ما لذت می‌برد.

کارشناس سبک زندگی اسلامی بر ضرورت استفاده از مفاهیم ادعیه و مناجات تأکید و تصریح کرد: خداوند آیات عذاب را بیان فرموده تا انسان‌ها به عذاب گرفتار نشوند و این آیات برآمده از حال دلسوزی الهی نسبت به ما بندگان است و این، نکته مهمی است که باید مورد توجه ما باشد.

شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: آنچه باعث شده برخی افراد از معنویت خدامحور فاصله بگیرند، تصویر مخدوشی است که از خداوند ارائه شده است.

او سه ماه رجب، شعبان و رمضان را فرصت مغتنی برای شناخت صحیح خداوند دانست و گفت: اندیشه و تأمل در دعاهای این سه ماه، فرصتی برای شناخت خداوند است. وقتی معرفت ما نسبت به خدا اصلاح شود، معنویت ما نیز اصلاح شده و شیرین و خوشایند خواهد شد.

در فیلم بالا بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عرفان حلقه ماه رجب دعا سبک زندگی ایرانی اسلامی ماه رجب دعا سبک زندگی ایرانی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی شیخ الاسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است

در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است