Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عابدین خرم روز در مراسم کلنگ‌زنی ۲ واحد دامداری در محل سد ارسباران، از ابراز لطف و محبت عشایر قدردانی و اظهار کرد: در سفر ۲ روزه به منطقه ارسباران ، مسایل و نیازهای منطقه را با حضور ۱۱ نفر از مدیران کل استان بررسی کردیم و تصمیمات لازم اتخاذ و پیگیری خواهد شد تا در بازه ۲ ساله جهش در وضعیت منطقه را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در این ۲ روز قریب به چهار هزار میلیارد تومان پروژه در سه شهرستان در بخش‌های گردشگری، جاده‌سازی، آب و کشاورزی شروع شد.

خرم خاطرنشان کرد: استعداد این منطقه در حدی است که می‌تواند به نگین گردشگری و منابع طبیعی کشور تبدیل شود؛ اولویت ما هم پروژه‌هایی است که اشتغال‌زایی را بدون تخریب منابع طبیعی و مواهب محیط زیست ایجاد کند.

خرّم تاکید کرد: اولویت دولت سیزدهم، خدمات‌دهی به مناطق محروم و مرزی است تا شاخص‌های این مناطق به متوسط کشوری برسد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در دیدار با عشایر منطقه قشلاق چات قیه کلیبر، عشایر را مردمانی همیشه حاضر در میدان برشمرد و افزود: عشایر سختکوش در طول تاریخ اسلام از تمامی امتحانات سخت و مشکل با پیروزی و سربلند بیرون آمده‌اند.

وی گفت: عشایر جزو ذخایر انقلاب هستند و افتخار عشایر این است که در سرزمینی زندگی می‌کنند که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی جزو این مردان شجاع و دلیر است، زیرا سردار سلیمانی به این امر همواره افتخار ‌کرده و خود را جزو عشایر معرفی می‌کرد. 

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی به همراه اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، حسین حاتمی نماینده مردم خداآفرین کلیبر و هوراند، سیدمحمدحسن آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان و برخی مدیران و مسئولین در جریان سفر به مناطق کلیبر و خداآفرین و بازدید از برخی پروژه های این منطقه، با عشایر منطقه قشلاق چات قیه کلیبر دیدار کرد.

سیدمحمدحسن آل هاشم مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی 

 انقلاب خدمت رسانی در خصوص آب آشامیدنی در حوزه عشایر استان 

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی نیز از انجام انقلاب خدمت رسانی در خصوص آب آشامیدنی در حوزه عشایر استان آذربایجان شرقی خبر داد.

سیدمحمدحسن آل هاشم در جلسه شورای مدیران استان در شهرستان خداآفرین با استاندار، گفت: ۲ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند، این جمعیت ۲۰درصد مواد پروتئینی استان را تامین و۶۰ درصد عشایر استان در منطقه عشایری ارسباران زندگی می کنند. 

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ۸۳ تا ۹۷ درصد عشایر استان از لحاظ امکانات زیربنائی اعم از آب، برق، گاز، مخابرات، راه دسترسی و مسکن مناسب برخوردار هستند و پیش بینی می شود با توجه به خدماتی که در مناطق عشایری انجام می گیرد تا انتهای برنامه هفتم به بیش از ۹۵ درصد برسد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی در خصوص کانون جمعیتی عشایری «سلین» نیز گفت : کانون جمعیت عشایری سلین در راستای مهاجرت معکوس و برای قشلاقاتی که فاقد امکانات زیربنائی هستند، ایجاد شده است و با توجه به پیگیری های چندین ساله، موفق به دریاف کد آبادی نشده است. 

وی ادامه داد: این امر منجر به توقف ساخت و سازهای قانونی شده و ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی رواج پیدا کرده است، لذا از حاضرین جلسه تقاضا دارم تا تعیین و ابلاغ کد آبادی، کمافی السابق مجوزها از طریق بنیاد مسکن صادر تا ساخت و سازهای قانونی و اصولی انجام پذیرد.

وی با تشکر از اداراتی که در ارائه خدمات به عشایر، خادمین عشایر استان را همراهی می نمایند، گفت: اتفاق بسیار بزرگی که در مناطق عشایری انجام شده است اختصاص اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده از محل بند هـ تبصره ۴ سال ۹۸ و تبصره ۵ سال ۹۹ است که منجر به انقلاب خدمت رسانی در خصوص آب آشامیدنی در حوزه عشایر شده است. 

آل هاشم افزود: امیدوارم با یاری خداوند متعال و تدابیر مسئولین ذیربط آبرسانی سیار را از مناطق عشایری حذف و تمامی قشلاقات عشایری از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

وی با درخواست ایجاد اکوموزه عشایری در شهرستان کلیبر و خداآفرین جهت حفظ هویت تاریخی و فرهنگی عشایر در این شهرستان ها ، خواستار ایجاد اداره امور عشایر در شهرستان های هوراند، خداآفرین و ایجاد دفتر امور عشایری در منطقه آزاد ارس با توجه به تراکم جمعیت عشایری در این منطقه شد.

 وی همچنین پیشنهاد کرد فاز دوم طرح آزادگان، با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق پایاب عشایر می باشند بنام شهدای عشایر نامگذاری شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی جامعه عشایری افتتاح طرح زین العابدین خرم رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جامعه عشایری افتتاح طرح آذربایجان شرقی جامعه عشایری افتتاح طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه