Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در پیام‌های جداگانه‌ای به فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت دو خلبان غیور ارتش در سانحه سقوط جنگنده را تسلیت گفت.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در پیام‌های جداگانه‌ای به فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت دو خلبان غیور ارتش پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در سانحه سقوط جنگنده را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است:

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

خبر شهادت دو تن از خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ صادق فلاحی و سروان حنیفه‌زاد که در اوج ایثار و از خودگذشتگی رخ داد از یک سو موجب تاسف و تأثر شدید گردید و از سوی دیگر اقدام تحسین برانگیز این عزیزان در دور کردن هواپیما از منطقه مسکونی که حکایت از عمق اعتقادات دینی و اوج پیوند انسان دوستانه آنان با هموطنان عزیز دارد موجب افتخار و مباهات گردید، به یقین این دو شهید تیزپرواز علیرغم آنکه می‌توانستند از صندلی پران استفاده نمایند و جان خود را نجات دهند، با فداکاری بی‌بدیل و جانفشانی مثال زدنی هواپیمای خود را از منطقه پرجمعیّت به منطقه‌ای خالی از سکنه هدایت کردند تا به قیمت تقدیم جان پاک خویش از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری نمایند.

اینجانب ضمن افتخار به وجود چنین نیرو‌های از جان گذشته بر خود لازم می‌دانم، شهادت ملکوتی این دو خلبان ایثارگر را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، جنابعالی، همرزمان شریف ایشان و خصوصاً خانواده‌های معظم ودغدارشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای آن عزیزان سفر کرده علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت نمایم.

همچنین پیام رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی

فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

خبر شهادت دو تن از خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ صادق فلاحی و سرگرد علیرضا حنیفه‌زاد که در اوج ایثار و از خودگذشتگی رخ داد از یک سو موجب تاسف و تأثر شدید گردید و از سوی دیگر اقدام تحسین برانگیز این عزیزان در دور کردن هواپیما از منطقه مسکونی که حکایت از عمق اعتقادات دینی و اوج پیوند انسان دوستانه آنان با هموطنان عزیز دارد موجب افتخار و مباهات گردید، به یقین این دو شهید تیزپرواز علیرغم آنکه می‌توانستند از صندلی پران استفاده نمایند و جان خود را نجات دهند، با فداکاری بی‌بدیل و جانفشانی مثال زدنی هواپیمای خود را از منطقه پرجمعیّت به منطقه‌ای خالی از سکنه هدایت کردند تا به قیمت تقدیم جان پاک خویش از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری نمایند.

اینجانب بر خود لازم می‌دانم، شهادت ملکوتی این دو خلبان ایثارگر را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قو، جنابعالی، یکایک همرزمان شریف ایشان و خصوصاً خانواده‌های معظم ودغدارشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای آن عزیزان سفر کرده علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت نمایم.

گفتنی است، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در همان ساعت اولیه در خصوص بررسی ابعاد حادثه در تماس تلفنی به دادستان نظامی استان اعلام کرد تا موضوع بررسی و بلافاصله در اولین فرصت گزارش کامل حادثه ارسال شود. در پی این تماس تلفنی دادستان و بازپرس دادسرای نظامی آذربایجان‌شرقی بلافاصله در محل سقوط هواپیمای نظامی حضور پیدا کرده و پس از بررسی صحنه و استماع سخنان شهود حادثه، دستورات لازم جهت مستند سازی و بررسی علت حادثه توسط کارشناسان پایگاه هوائی را صادر کردند.

بیشتر بخوانید رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: ممانعت از انحراف در معیارها، رسالت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح است

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان قضایی نیروهای مسلح ارتش قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان قضایی نیروهای مسلح ارتش قوه قضاییه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رئیس سازمان قضایی نیرو های مسلح فرمانده نیروی هوایی فرمانده کل ارتش غیور ارتش دو خلبان شهادت دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ فخری در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: در طول تاریخ ایران، نام خلیج فارس ثبت شده و نیازی به جست‌وجوی مجدد برای نام تاریخی خلیج فارس نیست.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح افزود: یک سری «واحد‌های سیاسی نوپدید» در دهه‌های اخیر مسایلی را در مورد خلیج فارس مطرح کرده‌اند و لذا از سال ۱۳۸۴ همراه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شد.

امیر سرتیپ فخری با اشاره به لزوم گرامیداشت روز خلیج فارس گفت: وزارت دفاع در راستای دیپلماسی دفاعی، این موضوع را در زمره اهداف خود قرار داده و وزیر دفاع هم این موضوع را به سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح واگذار و این سازمان هرساله برنامه‌های متنوعی در خصوص بزرگداشت روز ملی خلیج فارس برگزار کرده است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه روز ملی خلیج فارس باید بزرگ‌تر و در سطح ملی برگزار شود، عنوان کرد: با هماهنگی سازمان‌های مختلف، تصمیم گرفتیم این روز را به صورت ملی برگزار کنیم تا به گوش همه جهانیان برسد و لذا امروز که این برنامه برگزار شده است، ۲۵ نهاد و دستگاه حضور و مشارکت داشته‌اند.

امیر سرتیپ فخری ادامه داد: در حوزه دیپلماسی حقوقی، وزارت امور خارجه و در حوزه دیپلماسی علمی، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سازمان هواشناسی و مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و اتاق ایران و… همکاری داشته‌اند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: در حوزه دیپلماسی فرهنگی، پژوهشکده حج و زیارت، شهرداری تهران، فرهنگسرای اندیشه و… پای کار آمدند و این وفاق رقم خورد.

امیر سرتیپ فخری اضافه کرد: این مساله کمک کرده است تا بتوانیم نشست‌های تخصصی مختلف در سازمان و دانشگاه‌ها برگزار کنیم تا از این طریق، نام خلیج فارس برای جهانیان آشکار شود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح گفت: در سازمان ملل، گروهی جغرافیایی وجود دارد که نام‌های جغرافیایی را برای کشور‌های جهان تبیین می‌کند که در بیست و سومین جلسه‌ای که برگزار شد، دقیقاً به نام خلیج فارس اشاره شده است که در دنیا جای شکی را باقی نمی‌گذارد که این نام، برازنده‌ترین برای این پیکره آبی است.

امیر سرتیپ فخری با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سال در اسناد تجاری، تاریخی، کتیبه‌ها و نوشته‌ها نام خلیج فارس تکرار شده است، خاطرنشان کرد: این وفاق و همدلی در بین تمامی ایرانیان وجود دارد و با این انسجام، اقتدار و هماهنگی هرگز کسی نخواهد توانست از امروز تا آینده تاریخ، نام خلیج فارس را جعل و نام دیگری بر این پیکره قرار دهد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همچنین در پایان اظهارات خود گفت: این سازمان در طول سال‌های فعالیت خود کلیه مدارک، نقشه‌ها و اسناد مربوط به خلیج فارس در ایران و سایر نقاط دنیا از دوران باستان تاکنون گردآوری کرده و توانسته بانک اطلاعات خلیج فارس را ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی