Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:02:24 GMT

جهش بعدی کرونا ۸۰ درصد خفیف‌تر از سویه های قبلی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۳۶۱

جهش بعدی کرونا ۸۰ درصد خفیف‌تر از سویه های قبلی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از دیلی میل، «استفان بانسل» متخصص بیماری‌های عفونی و مدیرعامل شرکت مدرنا، می‌گوید: معتقدم سویه بعدی ویروس پس از اومیکرون، به اندازه سویه های قلبی، عفونی و مقاوم به واکسن و خطرناک نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: به احتمال ۸۰ درصد، با تکامل اومیکرون یا تکامل کروناویروس، ما شاهد ویروس‌های بدخیم کمتر و کمتری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویه جدید اولین بار توسط مقامات آفریقای جنوبی در اواخر نوامبر کشف شد و به سرعت جهان را در برگرفت. این امر باعث شد تا موارد ابتلاء به کووید در بسیاری از کشورهای غربی افزایش یابد.

با این حال، روند نزولی این سویه سریع اتفاق می‌افتد و به سرعت فروکش می‌کند.

کارشناسان امیدوارند که نرخ بالای انتقال پذیری عفونت همراه با ماهیت نسبتاً خفیف آن، پایان پاندمی را به زودی نشان دهد.

این سویه افراد بسیاری را مبتلا کرد که اکنون بخش بزرگی از جمعیت جهان در برابر آن مصونیت طبیعی دارند. از طرفی، تعداد فزاینده افراد واکسینه شده می‌تواند به این پاندمی پایان دهد.

برخی کارشناسان بر این باورند که مرحله پاندمی کووید تا پایان سال به پایان می‌رسد و انسان‌ها می‌توانند مانند آنفلوانزا در کنار ویروس زندگی کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین ویروس کرونا جهش ویروس سویه های جدید بیماری زایی مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات